Grote vraag : hoe reizen de mensen naar een betere wereld .

De aarde zit diep in de problemen , religie , terreur werkloosheid milieu , er moeten daarom nieuwe oplossingen komen : moeten we misschien alle werk door machines laten doen zodat we geen honger meer hebben en misschien nog eens vrede ?

(ps , kan maar 10 reacties per dag geven dus erg beperkt ! )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een betere wereld impliceert dat je eigenlijk een andere planeet zoekt.Maar waarom zou het ergens anders beter zijn of zelfs beter blijven.Zou men massaal inderdaad die betere wereld vinden ergens in het heelal ,zijn we binnen de kortste keren weer terug bij af.Immers de mens verpest alles weer door zijn talrijkheid.Betere werelden hebben mooi weer het is rustig er is een mooi landschap.En we hebben alles wat we nodig hebben en blijven lang gezond.Echter strijken we elders met miljarden neer gaan ook de kettingzagen tekeer.

Toegevoegd na 7 minuten:
Machines die al het werk doen? tja waar denk je wat we al hebben.Graaf machines ,las robots.assemblage apparatuur.Machines lopen op stroom voor stroom zijn centrales nodig en centrales lopen op steenkool.en steenkool moet opgegraven worden.Helaas het 1 kan niet zonder het ander.Vette pech dus.we zullen naakt moeten leven zonder ook , niet meer te willen dan eten en slapen.Pas dan hebben we niets nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een wereld zonder honger en met overal vrede is een droomwereld en de enige manier om daar te komen is oogjes dicht en slapen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel alcohol drinken! Maar niet teveel, want dan gaat je lever pijn doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n verandering zullen we helemaal zelf moeten bewerkstelligen. We staan er echt helemaal alleen voor.

Dus niet achteroverleunen en wachten op inzichten, of op acties van goden of gidsen - nee, opstaan en handen uit de mouwen!

De sleutel is samenwerken. Samen kijken naar de wereld, naar het totaalbeeld. Niet alleen naar je eigen kleine hokje - er zijn anderen, en die zien andere dingen dan jij. Maak daar gebruik van!

De hele maatschappij, alles wat we tot nu toe hebben opgebouwd - alles is gebaseerd op samenwerking. Samenwerking met anderen die nu leven. Samenwerking met mensen die vroeger hebben geleefd - zij hebben dingen ontdekt en opgeschreven, laten we hun ontdekkingen gebruiken door al die nagelaten informatie tot ons te nemen, in te passen, en er gebruik van te maken. Samenwerking met mensen die in de toekomst zullen leven - wij ontdekken dingen en schrijven ze op, laten we toekomstige generaties de gelegenheid geven te leren van onze ontdekkingen.

Die samenwerking, niet alleen in het heden maar ook over vele generaties heen, is uniek voor de mensheid. Die samenwerking is de sleutel tot het creëren van een betere wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord? Kansloos! Voor dit plan heb je de hele wereldbevolking nodig en dat gaat simpelweg niet lukken. Ik denk dat we er het beste van moeten maken. Samen. En als dat niet goed genoeg is, is dat eigenlijk gewoon pech...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is één persoon al niet in staat om 'iets' te veranderen?
Naar mijn idee wel. Hoe meer dit voorbeeld volgen zal het resultaat navenant zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets kansloos is dan wel het eeuwige leven met ons lichaam , verder zijn er volop mogelijkheden om over ieder haar / zijn problemen van gedachten te wisselen . Maar het gaat om de vraag , hoe kunnen we het voor onszelf heel makkelijk maken . Allemaal iets van wijsheid opdragen aan één schepping , grensloos gelijk aan de basis van onze mensenrechten?
Per schip, auto, vliegtuig, trein, bus of bakfiets. Hangt er maar vanaf waar je die betere wereld wilt zoeken.
Als we al het werk door machines laten doen, krijg je dan een betere wereld? Ik begrijp de samenhang niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het "reis-onderdeel" niet in je vraag, maar vwb het zoeken naar een oplossing voor een betere wereld denk ik, dat we vooral moeten beginnen met nadenken over waarom we met z'n allen zo nodig zoveel moeten.
We moeten een nieuwe auto, nieuwe kleren, de nieuwste inrichting, de nieuwste apparatuur.
Onze wereld is er een geworden van verbruik en niet meer van gebruiken wat je echt nodig hebt,genieten van datgene wat er gewoon om je heen is.
We worden eenzaam en raken opgefokt, we zijn de essentie van het bestaan kwijt.
We zullen moeten beginnen met die terug te vinden en dan zullen we kunnen beginnen met de wereld te "redden".
We zullen met elkaar kunnen gaan praten, we zullen elkaar leren te respecteren en uiteindelijk zullen we met elkaar gaan samenwerken aan oplossingen, wat die ook moge zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie bijdrage +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
citaat : We zullen met elkaar kunnen gaan praten, we zullen elkaar leren te respecteren en uiteindelijk zullen we met elkaar gaan samenwerken aan oplossingen, wat die ook moge zijn! Ben ik mee eens , maar we zijn niet van onszelf maar van de consumptie als leerstoel van eigenvertrouwen . Het waare eigenvertrouwen moeten we ..terug.. zoeken. Als we uitgaan van primaire behoeften die we delen dan gaat het om een plaats in de maatschappij te vinden waar je je goed in thuis voelt . Dat goedvoelen zal niet betwist kunnen worden door concurerende mededinging maar meer op motiveringen kunnen gestoeld , ieder hierin neemt plaats . Het is niet van grootste belang of je in iets geweldig bent , maar wat je totaal in deze wereld zult zijn . Daar zou je dan op aangesproken kunnenworden . Dan mag eenzijdigheid of productiviteit maar ten dele meetellen omdat niet de massa of zwaartepunt, maar meer het volume - ontzag uitstraalt... met weinig tevreden te zijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, Unimom....
De beste 'oplossing' is natuurlijk een paar stevige natuurrampen van allerlei pluimage, waardoor je ongeveer 1 % van de wereldbevolking overhouden en het liefst zo weinig mogelijk technologie. Dan kunnen mensen weer proberen te leven zoals aanvankelijk ongeveer de bedoeling was voor iemand op het onzalige idee van landbouw kwam en overbevolking stapje voor stapje de uiteindelijke oorzaak van zo ongeveer alle problemen werd die we maar kunnen bedenken.

Natuurlijk blijven mensen mensen en begint het dan allemaal weer opnieuw, en naar alle waarschijnlijkheid ook in een stuk hoger tempo, maar dan kunnen we wel weer effe een tijdje vooruit. Ongetwijfeld is dat niet de oplossing die jij voor ogen had.

Het woord 'transformatie' in je zoekwoorden stemt al niet hoopvol (alsof er toevallig 'iets' groots moet gebeuren waardoor mensen naar 'een hoger plan' getild moeten worden of zo; klinkt buitengewoon vaag), en de link tussen machines alle werk laten doen en geen honger meer hebben zie ik ook niet echt. Werken is helemaal niet slecht voor mensen en bepaald zelfs voor een heel groot deel je gevoel voor eigenwaarde (bijna niemand wordt een beter mens van ledigheid), en hoe dat de honger op zou moeten lossen zie ik al helemaal niet. Meer voedsel betekent automatisch meer monden om te voeden, waardoor je meer voedsel nodig hebt en meer monden moet voeden etcetera, tot we mekaar zo ongeveer de zee in drukken vrees ik. Dat is de valkuil van de landbouw, en daar zitten we eigenlijk al sinds pakweg 5000 jaar midden in. Met als gevolg dat je steeds meer regels nodig hebt voor een steeds complexere samenleving, met alle problemen die daar weer uit voortkomen.

De aarde zit trouwens nergens mee hoor ; het is de mensheid die diep in de problemen zit, en dat heeft ze helemaal zelf gedaan. En voorlopig kan het, als ik zo om me heen kijk, een heleboel mensen verontrustend weinig schelen ; die hebben het best naar hun zin. Blikje bier, zonnetje, voetbal op teevee, ; helemaal goed. Autootje, huisje, plasmaschermpje, deze jongen heeft het voor mekaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wereld, onze wereld, werkt alleen maar aan zijn eigen ondergang.
Ondanks alle waarschuwingen, al eeuwen lang ,gaan ze gewoon door met vervuiling en afbraak.
Iedereen heeft er de mond van vol, iedereen weet het, iedereen zegt het te begrijpen, maar iedereen gaat gewoon door.
Oorlog en doodslag zijn er altijd geweest, ook al eeuwen lang en telkens na een oorlog maakten ze afspraken, dit nooit meer!!!
Mensen zijn vaak alleen maar bezig hun eigen stukje ten koste van alles te verdedegen, loeren naar de buren of er iets te zeuren is, zijn ontevreden en onverdraagzaam.
Spelen zo hun eigen kleine oorlogje.
Respect voor de natuur is er bijna niet, natuur is lastig en opdringerig, dus weg er mee.
Doodspuiten dat onkruid, het moet netjes wezen.
De onverdraagzaamheid vreet aan de mens als de roest aan een oude auto.
Delen wat we hebben met de rest van de wereld?
Onhaalbaar!
Oplossingen moeten uit de natuur zelf komen , de mens is er niet toe in staat.
De natuur zal het wel regelen , heeft dat altijd ook gedaan.
Er zal een moment komen dat de virussen ontembaar worden, ze zullen als een donkere wolk over de aarde gaan en de meeste zullen het niet overleven,
Pas dan is er hoop voor het mensdom. Hoop op een nieuw begin, een nieuwe start, nieuw leven.
En later, heel veel later zal het weer mis gaan, want de mens blijft de mens, voor altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een 'heftige' bewustwording +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie denkt dat er geen uitweg betaat is een doemdenker . Er zijn veel zaken die met onze kinderjaren te maken hebben wat niet allemaal goed gegaan is . Ik denk dat een moederlijke begeleiding ons daar goed bij kan helpen en ook om haar belangen beter te vervullen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Unimon, wat bedoel je nu?
Wat is er mis gegaan in onze jeugd?
En moederlijke begeleiding?
En haar belangen beter te vervullen?
Begrijp het even niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@edlijst , om mensen te motiveren hebben we identiteiten nodig waardoor we de eigen functionaliteit beter kunt identificeren . .. Veel chaos van tegenwoordig is in feite een uiting van weerzin , ontevredenheid , gevoel van weinig kanzen enz .. En omdat ik beter concreet kan blijven : onze opvoeding is veel te ::normair"" geworden , maw , in een keurslijf geduwt ... we doen wat we doen maar begrijpen niet meer waarvoor het gaat. Opvoeden is een investering en daar moeten we zorgvuldig mee om gaan ... ik bedoel , weten wat de prioriteiten worden om gelukkig te worden . Men zegt wel eens dat hard werken goed is .. het is niet verkeerd om daar eens wat dieper op in te gaan . Psychologie heeft te maken met je gesteldheid hoe je de dingen van uit het lichaam met je geest ervaart . Je kunt vrijwillig jezelf verdiepen in de zin van het bestaan of je kunt op dynamische manier een les ontvangen . Deze laatste kunnen activiteiten betekenen die aangespoord door de dierbaarsten waarmee jij en ik op hebben vertrouwd , een moederhart . Moeders willen graag voor het leven iets heiligs beteken , Er zijn of komen momenten waarin je je lichaam zat bent en liever niet meer zou willen vechten (altijd verkeerd maar dat is eenmenselijke neurose ).. en dus liever die impressie neiging met onjuiste besluiten op te geven. (je ik is opslot gevallen) Hoe kom je daar uit ? Is het dan niet mooi om een aai over je bol te hebben , een kus op je gezicht ? Moeders kzijn er voor kinderen , en zij is een motiverende moeder , . Die kinderen opvoed , of ze nu van haarzelf of van anderen zijn , deze moeders hoeven niet te baren om zich moeder te weten , hun getal is Liefde , hun wensen zijn jouw tot een zekere zekerheidsrust . Wat wensen zij ? een goed klimaat , in de hemelen van ons hoofd. Je zult het dus met haar wensen eens moeten worden , en jouw ego over te geven aan de goede wil waarmee zij jouw belangen wil behartigen om de aarde mee te helpen zich te ontwikkelen . . Zij zal onze ambassadeur in de nieuwe tijd zijn of worden, en macht verkrijgen . Dit is wel een d o r n in het oog voor dit huidige wereld motief en stelsel , Maar het is de basis aan een nieuw begin .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Unimon:
De motiverende 'moeder' die jij beschrijft is mij vreemd. Mijn moeder was er een die 'overleefde' in moeilijke tijden met 3 zoons. Ik wil hiermee niet generaliseren maar de gedachte, mij over te geven aan iemand die o.a. mijn belangen behartigd, gaat tegen mijn principes/ervaring in. Wanneer je met 'moeder' De Liefde bedoeld, dan begrijp ik jouw verhaal. Dat onze grondhouding Liefde moet zijn voor een betere wereld, met daarin de mens, sta ik volkomen achter.
We leven al in een fantastische wereld !
Wij mensen , lees media, richten ons alleen op de slechte dingen.
Kijk zelf eens goed om je heen, en je zult zien dat 95% van de mensheid blij is .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klein antwoord: Begin bij jezelf.Leef gezond, koop gezond, mijdt de multinationals,kies een nuttig beroep,en zeg hallo als je iemand op straat passert.