Wordt er tegenwoordig meer werk verzet als vroeger?

Tegenwoordig gaat alles effectiever waardoor we tijd over zouden moeten houden. Denk maar eens aan:
- vliegtuig
- auto
- trein
- computer/robot
- internet
- machines
- wasmachine
- vaatwasser
- telefoon
- roltrap/lift
- fast-food restaurant
- etc...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee, vroeger werd er door de mens meer werk verzet. Er bestonden immers geen computers die alles konden verwerken, dat moest allemaal met de hand gebeuren.
De mens is een stuk gemakzuchtiger geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je het kan vergelijken.

Vroeger werd er net zo veel gewerkt, het duurde wel langer om het gewenste resultaat te krijgen.

Nu wordt er zoals je zegt effectiever gewerkt, daarom is het gewenste resultaat sneller bereikt.

Als je het per eenheid bekijkt, werd er vroeger meer werk verzet.

Als je naar de hoeveelheid van de productie bekijkt, word er tegenwoordig meer werk verzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan vroeger. Het kost meer energie, maar minder lichaamsenergie. Alles gaat sneller en makkelijker, dus je kunt meer bergen verzetten en 'tijd overhouden' is er daardoor niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er word tegenwoordig meer bijwaarde aan je lichaam gesteld dan vroeger , houd in dat we er meer werk van hebben gemaakt Ik kan de huidige werk druk ook niet als verbetering zien , gaat tevaak over luxe drukte .