- Zorg dat je op tijd op je werk bent
- Zorg dat je minimaal de taken die bij je functie horen uitvoert
- In een kleine organisatie moet al het werk met weinig mensen gedaan worden, dus dan zul je ook af en toe taken moeten uitvoeren die niet bij je functie horen
- Doe je werk snel en nauwkeurig
- Volg interne richtlijnen en instructies op
- Wees flexibel
- Wees spaarzaam met privé-zaken (roken, bellen, smsen, pingen, fappen, internetten, dokter, tandarts) tijdens werktijd
- Wees eerlijk (geef je fouten toe, draai niet om de hete brij heen)
- Denk mee, probeer verbeteringen aan te dragen
- Wees (indien je functie het vereist) representatief
- Niet klagen over het bedrijf tegenover collega's, hier is je functioneringsgesprek voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je goed doet waarvoor je bent aangenomen , weinig tot niet verzuimt, eerlijk bent, en je daarnaast ook nog een prettige collega bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even kort door de bocht, wanneer je een bedrijf meer oplevert dan dat je kost ben je een goede werknemer.
Anders zouden bedrijven niet kunnen bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na nogal wat baantjes gehad te hebben zou ik toch het volgende willen zeggen: Zorg dat de baas op je kan teren qua kennis, en laat hem een wit voetje halen bij zijn baas. Ga vooral niet rondvertellen dat de ideeën waar iedereen zo vol van is, van jou komen. Verder moet je voornamelijk vrolijk zijn ook al zit je naast een printer die meer toner door de lucht stuurt dan op papier achter laat, en vooral niet klagen over het klimaat van de airco die op diepvriesstand staat. Haal regelmatig koffie voor iedereen, en ga in een werkgroepje. (daar word veel gepraat en laat je je gezicht zien, maar meestal gebeurd er toch niks mee). Zorg dat je zelf al in een gelikte auto rijdt, want zwakheid hebben ze een hekel aan. Mensen met de bus of fiets zijn geen mensen die hoog in aanzien staan. Succes maakt meer succes. Ookal is je auto op afbetaling.

Verder moet je heel erg betrokken doen, maar voornamelijk niet zijn, want als er een ontslag ronde is, dan hoor je gewoon bij de rest van de personeelnummers. Als je te emotioneel betrokken bent dan overleef je dat niet. Zeker niet als je je 15 jaar ingezet hebt en dan weg moet omdat je te duur bent. Als je kunt accepteren dat je baas zich omhoog likt, en niet schroomt om mensen te elimineren die hem in de weg staan, mee kunt komen in de werkfloorgames, dan is een goed gevulde portemonnee over de rug van andere mensen en de eindklant voor je weggelegd.

Mocht je geen troep willen verkopen, klanten willen belazeren, slijmen, dan adviseer ik een plekje in de ww of bijstand. Voordeel hiervan is dat je lekker subsidie krijgt, huurtoeslag, zorgtoeslag. En je hebt nog een beetje tijd om zwart te werken en evt een kind te krijgen, waar de maatschappij dan weer voor opdraait. Ik heb van de week nog een berg tips gehad van subsidietrekkers over hoeveel je maximaal kan verdienen om zoveel mogelijk subsidie te krijgen. Ik kreeg zelfs het advies om mijn huis te verkopen en ook lekker een kleintje te nemen. En je moet niet in Zeist gaan wonen, want de gemeente vraagt daar wie de vader is en eist omgangsregeling.

Kortom, werken is het niet echt met het huidige klimaat van over lijken gaan, maar een andere optie heb je ook niet. Het verhaal is misschien cynisch en met een knipoog, maar hecht niet te veel waarde aan je principes.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja haha. Hier heb ik niet veel aan. En als jij dat zo hebt ervaren zou ik snel weggaan daar!! Want niet overal is het zo!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik serieus bij zeker 5 bedrijven gewerkt waar het om te janken was. Autobedrijven ( dan weet je het wel), een dakdekkersbedrijf ( aarch, oplichters), grote multinationals waar people managers werken zonder verstand van mensen. Het draait om 1 ding, geld. Mensen zijn ondergeschikt. Ik zei er ook bij dat je het met een knipoog moet lezen he....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, ik vraag me af waarom je toch 'nogal wat' baantjes versleten hebt... Wie zou jou nou niet in dienst willen hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kent me niet eens. En je hebt geen flauw idee wat er gebeurd is allemaal. Ik heb het meegemaakt van fraude tot oplichting, belastingontduiking, liegen en bedriegen, en alles met een uitgestreken gezicht. Helaas wil ik daar niet aan meedoen en laat ik mijn principes niet varen om de poen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, inderdaad. Ik ken je niet. Maar ik lees dit antwoord en er begint gewoon iets te jeuken. Misschien kun je zelf de andere antwoorden ook even lezen en ter harte nemen? Vervelend als je nare ervaringen gehad hebt op je werk, maar beïnvloed er alsjeblieft geen anderen mee op deze manier. Ten eerste is dit daar niet het platform voor en ten tweede zijn er heel veel bedrijven waar het goed geregeld is. Ik vind dat je generaliseert en dat je ontzettend zuur overkomt. En daar reageer ik op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom denk je dat ik erbij zet cynisch en met een knipoog? En als je het niet lezen wil, dan lees je het niet toch? Beïnvloeden ben je ook zelf bij. De sneer dat ik zelf de antwoorden wel ter harte kan nemen moet je ook maar achterwege laten, want je weet niet eens wat voor functies ik gehad heb. Zelfs als leidinggevende kun je kiezen of je wel of niet mee gaat in de flow. En dat is geld me niet waard. Dus mijn stukje sta ik gewoon achter, met de kanttekening dat het cynisch en met een knipoog is. Wie komt er dan zuur over als je het 100% serieus neemt? Als je verder in discussie wil, dan kan dat privé.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm. Laten we het er maar op houden dat we een verschillend gevoel voor humor hebben, dan...
Als werknemer is het van belang om je werk goed te organiseren. Deel je tijd goed in, geef de voorkeur aan dringende taken en stel de minder dringende uit. Probeer je tijd zo efficiënt mogelijk in te delen, zodanig dat je kan functioneren zonder je te moeten vergalopperen. Als je denkt dat er iets is dat het uitvoeren van je werk kan verbeteren, twijfel dan niet en ga naar je baas.

Het opkroppen van frustraties of negatieve emoties kan op lange termijn alleen maar leiden tot stress of conflictsituaties. Vaak leidt een goed gesprek tot een voor beide partijen aanvaardbaar compromis.

Probeer in je communicatie met je collega's en met je baas zo rustig en correct mogelijk te zijn, maar laat merken dat je ook een eigen mening hebt en daarvoor durft opkomen. Als je je persoonlijkheid toont, is de kans groter dat er met je rekening gehouden wordt. Je ontgoochelingen voor jezelf houden is niet altijd goed voor je gemoedstoestand en voor het functioneren op je werk.