Welk land heeft het gezondste economie?

In welk land is het het beste vertoefen, beste scholen, beste land om te leven, minste staatsschuld... etc, etc.. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een gokstad als Monaco, de inwoners daar betalen geen belasting.

Het beste antwoord

Noorwegen is het beste land ter wereld om in te wonen. Dat is vastgesteld door de onderzoekers van het VN Ontwikkelingsprogramma. Al vijf jaar achtereen bezet Noorwegen de eerste plaats op de ranglijst (zie bron).

Terwijl Noorwegen 30 jaar geleden nog een relatief arm land was, heeft het nu (volgens de VN) de hoogste levensstandaard ter wereld. Hoe dat is gekomen lees je in dit leuke en informatieve artikel:
http://www.readersdigest.be/vl/land-van-olie-en-geld
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zweden. Daar is alles prima geregeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt +1
Ha, die Bigmomma27;

Je noemt nogal wat criteria op. Maar als ik daar een balans in probeer op te maken denk ik dat ons eigen land daar nog het beste uitkomt. Wat we van anderen landen als pluspunten noemen blijkt toch al te vaak gekleurd te zijn door de roze bril die men er op vakantie heeft gedragen. En de minpunten van het alledaagse leven vallen de toerist meestal niet op.