Kan smaak niet alleen per persoon maar ook per omgeving verschillen?

Ik richt mij hier meer op smaak betreft eten...

Ik ben een echte Groninger (geen boer) en ben dan ook dol op Hollandse pot zoals snert (of erwtensoep), een lekker stukje metworst, stampot bruine bonen of spekkedikken enz.

Bijna iedere Groninger die ik ken vindt dit lekker, maar als ik het vraag aan bijvoorbeeld een 'Westerling' is er echt niets bij wat hij lekker vindt.

Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ja natuurlijk dit kun je ook al zien dat wij westerlingen (Nederland hoort bij het vrije westen)niet dagelijks insecten op het menu hebben staan er eerder van gruwen terwijl de San in de Kalahari die als een delicatesse beschouwen,terwijl zij er niet aan denken moeten om een hollandse nieuwe naar binnen te schuiven.
smaak is aangeleerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien omdat er van elke fastfoodketen maar één in Groningen zit, en een stuk of 9 alleen al in bijvoorbeeld Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel wat een hamburger is. En ze zijn lekker :)
Jij bent net zo veel westerling als ik, aleen kom ik uit het zuiden des lands waar ze nogal geinteresseerd zijn in groene zeep. :)

nu even antwoord op je vraag: Ik als bourgondische zuideling houd ook wel van Hollandse pot, dus ik denk dat je het aan de verkeerde mensen vraagt.