Hoeveel kans maakt de aangifte tegen Wilders?

Ik lees net het artikel "PvdA-raadslid doet aangifte tegen de PVV". Aangifte vanwege het recente verzoek om de kosten van de immigratie te analyseren.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/07/24/pvda-raadslid-doet-aangifte-tegen-pvv/

Wilders is al meerdere malen aangeklaagd voor diverse uitspraken en er is ook al meerdere malen aangifte tegen hem gedaan. Maar hoeveel kans op slagen heeft dit nou eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Slechte vraag, je suggereert aangifte bij justitie, daar is geen sprake van.

Het beste antwoord

Sowieso is dit een 'aangifte', geen aangifte. Met aanhalingstekens omdat het geen echte aangifte bij de politie is.

Maar zelfs als het dat wel zou zijn: nee, geen enkele kans van slagen. Er is niets mis met het maken van een overzicht van de financiële gevolgen van immigratie. Net zoals er niets mis is met het maken van een overzicht van de financiële consequenties van de jeugdzorg (discrimineer je dan kinderen?) of de financiële consequenties van het socialehuurbeleid (discrimineer je dan huurders?).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ja. Ik vind wel dat dan het geval is...:P

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op wat voor gronde is deze aangifte dan? kan me niet voorstellen dat hij veroordeelt voor dit verzoek wordt...

ik vind persoonlijk dat de mensen die dit verzoek afwijzen juist schuldig zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkele. Misschien komen ze er achter dat al die drukdoenerij voornamelijk goed is voor de 'zaak' van Wilders ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet niet gekker worden in Nederland. Linkse politici lijken wel alles aan te grijpen om aanklachten tegen Wilders in te dienen...

Als hij de uitspraak binnen de gracht van het 'Binnenhof' gedaan heeft is Wilders met en in zijn uitspraak in welke vorm dan ook politiek onschendbaar. Dus de aangifte heeft per definitie geen kans van slagen...

Toegevoegd na 4 minuten:
Een min, omdat ik zeg dat Wilders net als de overige leden van de Tweedekamer en het Kabinet politiek onschendbaar is binnen de gracht van het Binnenhof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik compenseer je wel even Starbless.
Misschien alleen handig als je er een bron bij zet waarin iets staat over de politieke onschendbaarheid binnen de gracht van het Binnenhof, want eerlijk gezegd was mij die ook onbekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Artikel 126 van de Nederlandse Grondwet 1817...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zelfs als dat binnen de gracht van het Binnenhof is ben je nog steeds politiek onschendbaar als lid van de tweedekamer, of kabinet... De desbetreffende allochtone Amsterdamse PvdA wethouder is gewoon doorgeslagen in zijn denkwijze... En alleen de zogenoemde 'Importbruiden' hebben de Nederlandse staat al 100 miljard euro gekost. Aldus PvdA minister 'van der Laan'!
Lezen is moeilijk.
Hij heeft geen aangifte bij justitie gedaan, maar bij het Anti Discriminatie Bureau Amsterdam.
Dat is een adviesbureau. Dus dat maakt allemaal niets uit.