wat moet ik doen help me aub

morgen gaan wij dus met alle 2e klassers naar brussel en dan gaan we dus met de bus maar ik zit nu met een klas vol met kinderen die mij haten en pesten...en die me dan steeds uitschelden wat moet ik doen???want ik heb geen zin om 4 uur lang naar lelijke woorden te luisteren

Toegevoegd na 1 uur:
bedankt voor jullie adviezen =)

Toegevoegd na 10 uur:
dank jullie wel mensen voor jullie peptalks :D ik ga er gewoon voor en laat mij vrienden niet stikken voor hun ^^

Toegevoegd na 1 dag:
dank julliee wel :D:D het was een geweldige dag
ze schonken geneens aandacht dus dat wel mooi =D
en ze zeiden ook geen lelijke dingen het was wel een topdagg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem in ieder geval een mp3 speler mee....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ..hoe is het gegaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super instelling. Hoorde gister iets moois bij Dr. Phill ging ook over pesten. De gasten die daar zaten werden ook heel erg gepest op school en zeiden "sinds dat kan ik alles aan'...op een dag is het over en dan kom jij als sterkste uit de bus en zijn al die pesters van die verzuurde knarren geworden...Go get them!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe is de dag verlopen ?

Antwoorden (16)

Meld je ziek en volgende week een gesprekjeet de schooldecaan hier over. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voorin de bus zitten. Bij een leraar of de chauffeur. Ik neem aan dat een leraar het niet goed vind dat er gescholden wordt.
Succes en veel plezier in Brussel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat mij de 20e zijn om hier een plus aan te geven! :))
Dat is echt heel vervelend. Heb je morgen voordat je de bus ingaat nog tijd om met je mentor/leraar te praten? Dan leg je het probleem uit, en kan hij of zij er rekening mee houden. En als dit geen mogelijkheid is, zou ik in de bus die leerlingen negeren. Na een tijdje is het dan niet meer leuk/grappig om je te pesten, en dan houden ze er (hopelijk) mee op. Veel succes, en probeer toch een beetje van het reisje te genieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar de docenten die horen het niet...want de ene keer zijn ze ergens anders of ze doen alsof ze niks hebben gehoord..en ik wil dan niet dat het pesten nog erger gaat worden want ze pesten mij omdat ik mezelf ben...en zij pesten iedereen die er anders uit ziet het zijn gewoon kakkers zijn with a no life... ..ik wil opeens niet meer gaan =(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, wat raar zeg. Heb je er al met je ouders over gepraat? Misschien kunnen zij je helpen, want zij kennen jou beter dan ik natuurlijk. Of dat je ouders eens een keertje met de directeur kunnen gaan praten? Dit kan zo namelijk niet verder.
Heb je al geregeld naast wie je ga zitten? Vooral de mensen die pesten gaan achterin zitten(ervaring mee) ga dan voorin zitten. zorg er vooral voor dat je bij vrienden zit, of mensen die je aardig vindt. En muziek mee, dan kan je je makkelijker afsluiten van de anderen als je er helemaal klaar mee ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien mag je naast de chauffeur zitten. Dan kun je dat schelden in ieder geval minder goed horen. Of anders vraag of je naast een leerkracht mag zitten. Dan zullen ze waarschijnlijk ook wel minder schelden. Heb je overigens weleens met een leerkracht over dat pesten gesproken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je probeert het probleem te vermijden, je kan beter naar een oplossing zoeken voor de kinderen die je pesten.

Breng het bijvoorbeeld aan tafel met je ouder of leerkrachten en zoek naar een beste oplossing!

Ben je hier nog totaal niet aan toe dan kan je ook ergens in een hoekje gaan zitten naast iemand die je niet pest. Of probeer in slaap te komen dan zullen ze wel dingen tegen je zeggen maar deze hoor je dan niet waardoor je er eigenlijk geen last van hebt (als het niet verder gaat dan uitschelden)

Maar ik blijf erbij dat je beter een oplossing kunt zoeken dan het probleem vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet hier met je ouders/ of andere naaste familie maar ook met de leraar/ vertrouwens persoon over praten want hier moet een oplossing voor komen en wel zo snel mogelijk. Echt doen! (en meldt je morgen maar een keer ziek > buikpijn, misselijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weten je ouders van het gepest?
Ik heb hetzelfde mee gemaakt op school, ik durfde t niet aan mijn ouders te vertellen. Maar toen ik uiteindelijk toch met mijn moeder erover praatte en zij inzag hoe erg het pesten was, ben ik na de 2e klas overgestapt naar een andere school.
Ik heb nog 2 leuke schooljaren gehad (nooit geweten dat dat kon, want ook op de basisschool was ik het pispaaltje)

Praat er meteen met je moeder of vader over en vertel dat je ECHT niet mee wil, waarschijnlijk willen ze je wel ziek melden en dan heb je het hele weekend tijd om er met ze over te praten en een plan te maken over hoe nu verder.

In mijn geval (waardoor ik van school veranderd ben) ging de decaan praten met de klas.
Ik moest op de gang wachten en hij vroeg aan de hele klas of ze mij pestten. Natuurlijk was het antwoord van de hele klas "nee". Hierna werd het een drama op school, want niet alleen was ik "lelijk en dik" ik had ook nog de hele klas "verlinkt" bij de decaan.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de oplossing vind.

(Als je je hele verhaal kwijt wil mag je me altijd een prive bericht sturen)

Groetjes,
Muffin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga flink trainen en als er dan de eerste die je uitscheld een stomp geven, klinkt grof, maar naar een school leiding gaan hielp bij me echt niet. Maar ben er wel van af nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie zullen het er niet mee eens zijn maar het was voor mij de laatste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dit moet allemaal binnen een dag gebeuren (zie vraagstelling)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha..
niet binnen een dag, maar op lange termijn zal dit zeker het pesten stoppe!
Klappe uitdele JONGE! wat denke ze wel nie.. stakkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geheel mee eens. Ik ben twee jaar zwaar gepest. Pas toen ik wat met gewichten ging heffen kreeg ik voldoende vertrouwen in mezelf. Ik heb daarna de pestkoppen stuk voor stuk in elkaar geslagen. Ik heb ze niet eens allemaal hoeven doen, voordat de rest naar een makkelijker doelwit besloot uit te kijken. Geheel met Snipernvl eens dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, hier op onze school zullen ze je zelfs negeren ipv pesten als je naar de directie gaat: huilebalkje heet je dan
Je schrijft dat je nieuwe mentor nog van niets weet, weten je ouders het? Erg ingewikkeld pesten is gemeen, maar dat weten de pestkoppen jammer genoeg nog niet zo goed, hoewel ze vaak zelf onzeker zijn en/of bang om zelf gepest te worden. In een schoolboek staan meestal de emailadressen van docenten, soms geven ze hun thuisnummer check of je dat hebt. Bespreek met ouder mail of bel (of je ouders) leg het probleem uit, geef desnoods aan dat je alleen wilt dat hij oplet. Als hij het dan ziet kan hij ingrijpen, dan komt het niet van jou maar door wat mentor ziet. Na Brussel kan je uitgebreid met mentor praten, laat ouders desnoods vragen wat het anti-pest beleid is op school. School is wettelijk verplicht om tegen pesten op te treden. Mijn ervaring is dat als de docent de pestkoppen in de kraag grijpt en zegt dat ze moeten ophouden, verantwoordelijk zijn dat jij niet meer gepest wordt (zodat ze het hun vrienden wel moeten vertellen of afremmen met pesten) het beter wordt, als ze het dan niet doen dat ze geschorst worden en hun ouders op school moeten komen... Het is eng en spannend maar het pesten stopt bijna altijd of wordt veel minder... Actie nemen is uiteindelijk toch nodig, zeker als negeren geen effect heeft gehad en het pesten al een tijd aan de gang is...sterkte en probeer te gaan.. Niet gaan geeft vast ook een rotgevoel...heel veel sterkte en succes! En bel/mail je mentor zorg dat iemand het op z'n minst weet van de volwassenen die erbij zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe oortjes in met muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ben jij een een grondig zelfonderzoek toe.
Niemand wordt 'zomaar' gepest... echt niemand.

Hoe is het gesteld met jouw gedachten over jouw mede-leerlingen?
Volgens mij zijn die niet zo fraai anders zou het onmogelijk zijn dat jij met een volle klas pesters zit.
Tenzij jij het niet zo nauw neemt met jouw persoonlijke hygiëne of jouw persoonlijke netheid want dat kunnen ook aanleidingen zijn tot onaardige reacties.

Maar begin alvast eens met wat aardiger te denken over andere mensen (niet in het minst over jezelf) en je zal merken dat mensen automatisch een zekere vorm van begrip aan jou tentoonspreiden.

Praat kordaat doch zonder haat.
Ga met de Glimlach door het leven en besef dat jij aantrekt wat je zelf uitstuurt.

Oh ja ik weet heel goed wat ik schrijf want ik heb dit alles heel vaak uitgetest.
Ik had er vroeger ook een handje van weg om alles wat fout verliep op de anderen te steken.
Maar neen hoor IK en niemand anders is verantwoordelijk voor hetgeen ik aantrek in mijn persoonlijke leefwereld.
En dus geldt die regel ook voor JOU.
Jij en niemand anders is verantwoordelijk voor hetgeen JIJ aan Gedachte-Intenties uitzendt en dus ben JIJ en niemand anders verantwoordelijk voor hetgeen jij daarvoor terug aantret uit het Electro-magnetisch Informatie-veld van anderen.

Denk aan anderen zoals JIJ zou wensen dat men aan jou denkt.
Wens aan anderen wat ook jij van anderen wenst te krijgen.
Verander jouw manier van denken en jouw leefwereld verandert met Jou mee.

Ga Bewust aan de slag met de Glimlach en je zal merken dat het steeds makkelijker wordt om Win-Win te denken want de Glimlach activeert 'slapende' hersendelen die ons van het 'doem'denken afleiden.

Te gek? Je zou gek zijn om dit niet te proberen want wereldwijd hebben reeds duizenden mensen hier succes mee geboekt. Eenvoudiger en goedkoper kan de oplossing voor al onze conflicten niet zijn, toch?

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dit als serieus antwoord gegeven wordt.
Zelf zeker nooit gepest maar een pester geweest Gerda? Er hoeft maar 1 persoon een keer iets negatiefs te zeggen en een hele klas kan het over nemen. Zonder aanwijsbare reden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuuuurlijk. Gewoon glimlachen. En als je rijk wil worden hoef je alleen maar te dénken dat je rijk wil worden. En als je knap wil worden, hoef je alleen maar elke dag een kwartiertje op je kop te staan. En als je minder ongelukkig wil worden, moet je minder naar Gerda luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin dat je de schuld legt bij degene die gepest wordt.
Ik werd vroeger ook gepest, jaren aan een stuk, tot ik plotseling iemand een heel harde klap gaf, sorry maar dit kwam vanzelf, sindsdien hebben ze mij gerust gelaten...ik zou zeggen, laat je ne keer goed gaan...
Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan super antwoorden tussen!!maar wat mij geholpen heeft gewoon negeren de mensen zoeken aandacht en pesten is voor hun een reden om stoer te zijn terwijl ze idioote dingen aan het doen zijn!!ik weet dat het vreselijk moeilijk is om te negeren en je sterk te houden maar doe muziek in even een boekje lezen en geniet van en super dag met lekke weer in Brussel die pesters verdienen het niet om iemands dag te verkloten..dat zijn ze niet waard..je beng veel meer dan een paar van die klasgenoten die pesten en plagen omdat ze in de knoop met zichzelf zitten...probeer een leuk gesprek te krijgen met de bus chauffeur of leraar...zet het uit je hoofd voor 1 dag en probeer wat te regelen met je mentor ouders enzovoort om dit te stoppen...jij doet niets fout!!de pesters zitten in de knoop..en zien niet in dat ze zo doen waarschijnlijk..klinkt vast dom maar ik zei laatst tegen iemand die mij peste/plaagde van jij was altijd zo gemeen tegen mij ze zei:'echt waar?!ooh god daar weet ik niks van' ik keek haar aan van dat meen je niet!!ze is nu hartstikke lief en aardig..mensen veranderen..blijkbaar
Sterkte en geniet van het heerlijke dagje in Brussel!!!!dat verdien je wel denk ik!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging anderen meestal niet negeren, maar ik ging gewoon heel droog op de bespottingen in, dan is de lol er volgens mij sneller vanaf, dan wanneer je de pesters negeert. Ik gaf ze vaak gelijk, vond ik zelf ook leuker.
Voorbeeld: 'hé, je stinkt.' 'Echt waar, bedankt voor de tip.'
Misschien kunnen leraren de pesters zoveel strafregels laten schrijven dat ze daarmee dagen zoet zijn.
Verder zijn er misschien leraren die goede contacten in de klas onderhouden, inclusief met de pesters. Misschien kan zo'n leraar eens met pesters gaan praten in een vriendelijke sfeer.
13 jaar geleden
Het verschil tussen persten en plagen is de verhouding tussen mensen. Bij plagen is de verhouding gelijk, er is een gelijkwaardigheid: je plaagt gewoon terug. Bij pesten is die verhouding zoek. De gepeste kan/wil niet tegen de pester ingaan, heeft het geprobeerd maar het hielp niet, of hij/zij weet niet hoe.

Er staan al veel verschillende berichten tussen met hele fijne antwoorden. Ik weet niet welke het best is, maar ik hoop dat je een antwoord vindt dat je helpt. Ik wens je de rest van het schooljaar een zorgeloze tijd. Geen stress meer en plezier op school en thuis. Schrijf je overmorgen wat je hebt gedaan? We leven allemaal met je mee.