Waarom zeggen mensen "zo, nu jij weer" nadat ze een statement maken?

En vinden jullie dit ook irritant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

ja, is absoluut irritant. Die mensen vinden dat ze een goeie uitspraak hebben gedaan. Ze nemen meestal een dominante houding aan, gooien hun borst naar voren en trekken een arrogante kop......en nu moet jij een betere mening geven!!!
Ik ben het met je eens dat het meestal niet prettig is, tenzij men een geintje maakt en iets meer zegt dan "zo, nu jij weer".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ze bedoelen te zeggen :zo, probeer daar maar eens een (beter) antwoord op te geven.
ja, ik vind het soms ook vervelend. Komt arrogant over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen zijn zo zeker van hun zaak dat ze zich niet kunnen voorstellen dat de ander met een beter argument kan komen. Het is vorm van arrogantie en als je het mij vraagt zijn alle vormen van arrogantie irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zo net een ijzersterk betoog hebben afgerond, waar geen weerwoord tegen mogelijk is.
Zo, nu jij weer.
14 jaar geleden
Ja, dat is gewoon irritant. Zo van: "kom maar op met de overtreffende trede", en tegelijk "lukt je toch niet". Dus je kan er weinig op antwoorden, en juist dat is irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, de collega van mart smeets op nederland 1 ;-)?

Toegevoegd na 13 seconden:
Ja, ik vind het ook vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo van: Ik heb mijn zegje gedaan, nu mag jij weer met modder gooien. Ik vind het ergens wel bijdehand, maar niet leuk als ze het zo naar mij toe zouden brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de reacties van de anderen hen ik een toevoeging. Soms vinden zij juist dat degene tegen wie ze het zeggen of op wie ze reageren een arrogante of betweterige opmerking maakten en is dit hun geirriteerde reactie.

Toegevoegd na 1 minuut:
'hen' moet zijn 'heb', sorry, spelfoutje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfingenomenheid ten top!