Wat is de beste reactie?

Soms zing ik samen met m'n zus wel eens voor publiek in de kerk of op een familiefeestje ofzo, gewoon niets speciaal, niets groots.. Maar ik vind het zo vervelend als mensen zeggen: "Goed gezongen" of "Amai, dat was goed!" Ik vind de complimenten wel leuk, maar ik weet nooit goed hoe ik moet reageren. Want ik heb het gevoel dat als ik "Dankjewel" zeg, dat dat zo klinkt alsof ik zelf ook wel weet dat ik goed kan zingen. En dat weet ik niet.
Wat is de gepaste reactie op zo'n soort complimenten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Heel herkenbaar. Ik ken het wel van mezelf, en al helemaal van mijn erg verlegen, maar nogal goed vioolspelende dochter van 9. Ze speelt erg graag voor publiek, maar weet ook niet zo goed wat ze met complimentjes moet.
Toch is dank je/dank u wel het goede antwoord. Je bedankt voor het complimentje. De mensen willen je graag vertellen dat ze het mooi vonden. Het staat niet arrogant als je met een vriendelijke glimlach bedankt. Maar het is gewoon wel iets dat je moet leren, je schroom is zeker wel begrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Fijn ik vond het ook erg leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gepaste reactie is toch echt gewoon 'dankjewel'. Daarmee zeg je niet 'ja, ik was briljant', je bedankt alleen voor het compliment dat je krijgt.

Een alternatief zou kunnen zijn 'ik ben blij dat je het mooi vond'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flauwekul die minnen weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die minnen komen van mensen die "per definitie" mensen met veel punten minnen.
Plus van mij want het is het enige goede antwoord.
Wat leuk om te horen dat jullie het mooi vonden!
Amadea
13 jaar geleden
Ik doe mijn best! Fijn dat je 't waardeert....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt ook een beetje aan de manier waarop je dat zegt! Zeg je het met een houding van ja ik weet dat het mooi was. Of zeg je het op een manier van, wat leuk dat u dat zegt, voel me gefleid dank u voor het compliment. Vaak ligt het echt aan de houding en is dank je wel helemaal niet verkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, ik vind het wel leuk dat jullie het goed vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel betekend niet dat je naast je schoenen loopt maar dat je diegene bedankt voor het compliment , niks mis mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het compliment aan te nemen als iemand zegt goh wat heb je een mooie jas aan dan bedank je hier de persoon in kwestie ook voor.

Je kan zeggen ik doe mijn best en ik mag graag zingen bedankt en fijn dat u / je het mooi vond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het compliment.