Is het voor vrouwen een taboe in de Nederlandse maatschappij om een man/vriend te hebben die jonger is dan jijzelf (vrouw)?

Toegevoegd na 5 minuten:
Of komt het dat door eh, hoe heet ze nou, die vrouw met dat lange haar die met Adam Curry was getrouwd, dat het nu ineens zo opvalt? En dan nog, is het nog steeds een taboe? Want echt veel hoor je er niet over, namelijk. Tenminste ik niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Patricia Paay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oooohw jaaa thanx :D

Het beste antwoord

Het is ongebruikelijker dan een oudere man met een jongere vrouw, maar een taboe kan je het niet noemen.
Een taboe zou het misschien zijn voor sommigen als er tientallen jaren leeftijdsverschil zit tussen de twee geliefden.
Maar het overgrote deel van de mensen denken gelukkig: "Who cares, als ze happy zijn vind ik het best." En zo hoort het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, in deze tijd kan bijna alles en waarom ook niet.
liefde is niet gebonden aan leeftijd maar gebonden aan respect en vriendschap met elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is (toevallig?) wel zo dat het meestal zo is dat de man ouder is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wel.
dat is helemaal geen taboe meer. sterker nog, het lijkt eerder een modeverschijnsel te worden, je hoort er tegenwoordig zo vaak over.
13 jaar geleden
Patricia Paay ziet er goed uit en een jongere man houd je ook jong. Het is zeker geen taboe om een jongere vriend te hebben. Een jongere man is ondernemend en fit. Vrouwen hebben geen zin in een bankhangende oudere man die nergens geen zin meer in heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo bankhangende oudere mannen? De jongeren zijn juist moeilijk achter hun TV, gamecomputer of I-Phone vandaan te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel ook niet die broekies van onder de 30 ;-)
Welnee er is geen taboe op dat punt. Toen ik 15 jaar was had ik een vriend van 32 jaar. Achteraf zeg ik dat ik begrijp dat iedereen hun hart vast hield. Later had ik het andersom, ik was 35 jaar en had een vriendje van 21 jaar. Heb ik nog iets negatiefs over gehoord. Ik merkte op een gegeven moment dat het verschil te groot is. De werelden liggen dan teveel uit elkaar. Ik heb nu een gezond verschil van 4 jaar....en ik ben ouder :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken steeds meer vrouwen met een (flink) jongere vriend. In de VS hebben ze er een naam voor bedacht: cougars ;-)
Misschien is het wel een teken van voortschrijdende emancipatie - een man-vrouwrelatie waarbij hij (soms flink) ouder is, is allang heel gewoon.