Is het waar dat meisjes uit India op jonge leeftijd volgepropt worden met hormonen, zodat ze sneller volwassen worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan best voorkomen.

Een meisje is in India nog altijd niet veel waard en veel meisjesbaby's worden door de ouders gedood.
Ook worden veel kleine meisjes als hoertjes verkocht.
Lees hier het artikel, als je er tegen kunt.

Veel Indiërs beschouwen meisjes als een financiële en sociale last. De verplichting een bruidschat te betalen is bij wet verboden, maar nog altijd wordt het niet geaccepteerd als de ouders van een meisje geen geld en goederen aan hun toekomstige schoonfamilie betalen. Alleen jongens worden in India als kostwinner geaccepteerd.

Meisjes brengen wel geld op als ze als hoertje aan het werk kunnen en misschien komt het voor dat daarbij hormonen gebruikt worden.

http://www.women-on-top.nl/wp-content/uploads/vk-20061215meisjes-gedood-india.pdf

Maar denk er om:
Het is niet een normale praktijk, die alleen in India voorkomt.
Overal in de wereld worden meisjes nog veel te vaak verkocht, misbruikt, verkracht enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee niet gewoon wordt niet gedaan.
13 jaar geleden
Volgens mij niet, hormonen zijn nogal duur, en de meeste mensen in India zullen daar het geld niet voor hebben.
13 jaar geleden
Daar heb ik nog nooit van gehoord, en ik weet wel het een en ander van India af. Je zult wel veel antwoorden krijgen in de trant van dat Indiërs hun dochters allemaal slecht behandelen, geen waarde aan hun leven hechten en dergelijke, waarmee we met z'n allen het beeld dat we van die maatschappij hebben, verder bevestigen. Zo krijg je een mooie negatieve spiraal in beeldvorming die slechts gedeeltelijk gebaseerd is op feiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hebben mijn buren die uit India komen er ook nog nooit van gehoord.
Je kunt natuurlijk ook je ogen sluiten voor het misbruik. Het internationale sekstoerisme is wel de meest in het oog lopende, maar niet de enige boosdoener. India bijvoorbeeld telt naar schatting bijna een half miljard kinderprostitués, terwijl het land jaarlijks maar anderhalf miljoen buitenlandse bezoekers trekt. Met uitzondering van misschien de stranden van Goa, is kinderprostitutie in grote meerderheid een puur 'binnenlandse' aangelegenheid. http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Kinderporno/270896b.html
Nee, ze moet ongesteld worden (dat word je sneller als je veel vet hebt) en dan kan ze kinderen maken en trouwen. Gruwelijk eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat sommige ouders dat doen om hun dochtertje niet kwijt te raken. misschien moeder die niet wil dat vader alsnog het meisje vermoord, en moeder liever ziet dat haar dochter geld met sex verdient dan dat vader het meisje vermoord.