wat zijn typisch nederlandse gewoontes op straat en in het verkeer?

in engeland zeggen de mensen bijv. altijd sorry als je tegen ze aan botst en zullen ze als je voordringt in een rij alleen een beetje lopen mopperen, maar heb je ook zulk soort gewoontes in nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nl is het precies het omgekeerde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of dat typisch nederlands of engels is. Het hoort een beetje bij normen en waarden en ik denk dat de generatie ook erg afhankelijk is. Elke generatie is toch anders opgevoed en reageert anders. Ik denk dat er wat dat betreft een heel groot verschil zit tussen jong en oud bijv. En er zit een groot verschil wel in culturen waardoor het typisch nederlands ook minder typisch nederlands aan het worden is. Weet het niet echt maar dit is wat ik nu kan bedenken.

Het beste antwoord

Nederlanders zijn over het algemeen niet galant in het verkeer. Wij rijden stug door als iemand wil invoegen, maken dus geen ruimte vrij, schelden op alles en iedereen, bumperkleven, hebben geen begrip voor andere weggebruikers die bijv. de weg niet kunnen vinden en zullen nooit stoppen voor een voetganger die over wil steken, maar het niet kan omdat het te druk is :p

Natuurlijk is niet iedereen zo, maar ik merk dit verschil persoonlijk wel als ik in sommige andere landen ben. Het kan echter altijd erger, in Spanje tillen ze je geparkeerde auto gewoon op, zetten hem aan de kant en parkeren vervolgens hun eigen auto op jouw voormalige plaats ;)

Zo zie je maar, ieder land heeft z'n eigen gewoonten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Nederland geven ze je al gauw de vinger of wijzen op hun voorhoofd als je in het verkeer iets doet dat volgens hun niet mag/kan.