Mag de grafrust van Willem van Oranje verstoord worden om erachter te komen hoe lang hij was ?

Gisteren was dit in het nieuws, wat heb je eraan om te weten hoe lang hij was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, mag zeker niet gebeuren en het zal ook niet gebeuren. De koningin zal hier nooit toestemming voor verlenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Puur alleen om te weten hoe lang de beste man was? Nee, zeker niet. Laat hem gewoon lekker vna zijn rust genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vindt ie het leuk om weer eens daglicht te zien. Gooi open die tombe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belachelijk, geld over de balk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wat mij betreft alleen voor goede redenen zoals het alsnog vaststellen van een doodsoorzaak.

Te gek voor woorden om een graf te openen om onze eigen nieuwsgierigheid over de lengte van iemand te bevredigen. De doden laat je met rust, punt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geluidsfragment wordt uitgelegd waarom.

Ze willen de moord reconstrueren met name de baan van de kogel tov de lengte van het lichaam.

Moord hoort te worden opgelost, he ?

Ik vind het onnodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zijn directe familie geen bezwaren maakt, dan zie ik zelf ook geen bezwaren waarom niet. Er worden heel wat graven geopend voor allerlei onderzoek en heel erg veel van onze medische en historische kennis is daar van afgeleid, veel meer dan waar wij van op de hoogte zijn. Alleen omdat hier ruchtbaarheid aan wordt gegeven, gaat men nu verontwaardigd reageren. Dit komt bij mij hetzelfde over als de geschokte reaktie van mensen die dierenleed zien maar geen problemen hebben om vlees te eten van de bioindustrie.

Het is de mediaaandacht die voor de verontwaardiging zorgt, als wij continue op de hoogte zouden zijn wat er allemaal met lijken op dit moment wordt gedaan dan is het helemaal niets om je druk over te maken, tenzij je niets van het verleden en van de medische wetenschap wil weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is verstoring van grafrust niet een beetje een overtrokken taboe? Als men voor een degelijk onderzoek nu eenmaal de exacte lengte moet hebben, dan is er toch geen belemmering voor? Voor mij mag het om eeen goed onderzoek niet te frustreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij mag het.
Ik denk niet dat ie er nog iets van merkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit net zo bezopen als het plan om Karst T na zijn dood psychisch te onderzoeken.
Wat boeit het of de beste man nu 1.70 meter of 1.80 meter was.

Allemaal geldverspilling.

Toegevoegd na 38 seconden:
Of het moet zijn om definitief aan te tonen dat Willem van Oranje toch een grotere Nederlander was dan Pim Fortuyn. :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grootste_Nederlander
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wel. Aangezien het graf toch open gaat om te onderzoeken hoe hij precies vermoord is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag het hoor, wel interessant.