Wat kun je doen tegen drugs dealers in je straat?

Regelmatig zie ik drugsdealers bij ons in de straat. Ongure types, vaak donker gekleurd. Ze zeiken tegen muren, zijn luidruchtig maar voor het daadwerkelijke dealen hebben ze maar 3 seconde nodig. Ze maken me echt pissig, zou t liefst naar buiten willen lopen en tegen ze willen schreeuwen dat ze op moeten hoepelen. Lijkt me niet echt verstandig dus doe het ook niet, maar wat kan ik er dan tegen doen. Komt de politie hiervoor? Mag ik filmopnames maken? Alle tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval voorzichtig omgaan met deze mensen. Wellicht melding maken bij Meld Misdaad anoniem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hoort thuis bij de wijk-agent. Die kun je vaak gewoon mailen of bellen. Wie het is staat in de gemeentegids of je wijkkrant. En anders via, wat is t 0900-8844 of zo en vraag naar je wijkagent
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Als ze niet 52 rijden op een 50 km weg, zal de politie echt niets doen. De tijd dat de politie je beste vriend was, ligt ver achter ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ItisILeClerc Inderdaad !+ Maar daarentegen hebben de slechte het ook voor de goede verpest. Maar willen hun ook niet dat je iedereen over één kam scheert. Ik vind tegenwoordig sowieso heel veel dingen tegenstrijdig.. tijd voor een opstand! Ook dat lijkt me nog ver gezocht maar het komt, daar ben ik van overtuigd. Je krijgt een hogere boete voor een verkeersovertreding dan dat je iemand in mekaar timmert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je ze vragen voortaan blanke dealers te sturen? Het is inderdaad erg eng; al die donkere huidskleur types.

Antwoorden (11)

Om te beginnen een keertje met je wijkagent gaan praten. Als die niet al is wegbezuinigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je beter de politie kan waarschuwen (of de wijkagent)? Ik denk dat iets opnemen gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen zou je natuurlijk "anoniem" de politie kunnen bellen. (Of je ook werkelijk anoniem blijft is niet 100% zeker...). Dan kan je kijken of ze komen.
Er wordt op dit moment veel bezuinigd en zolang er geen doden en gewonden vallen heeft de politie niet zo'n haast.

Zelf actie ondernemen zou ik niet doen, je weet maar nooit want vaak zijn ze gewapend en je moet je eigen leven niet op het spel zetten. Je kan proberen de gemeente hierover te benaderen middels een goed onderbouwde brief met alle nadelen die jij en je buren hiervan ondervinden en foto's die je "stiekem"maakt of filmpjes idd. en die bijvoegen. Mocht de gemeente hier ook niet tegen willen optreden zou je haast zeggen dat je enige hoop nog is om te verhuizen maar ja, wie verteld je dat het in je volgende buurt niet ook zo gaat later.

Mocht de politie en gemeente beiden besluiten hier niets aan te doen kan je altijd nog dreigen met een verhaaltje in de krant en handtekeningen verzamelen bij buurtbewoners waarvan je weet dat die er ook hinder van ondervinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet wel oppassen als ze zien dat je een foto of een filmpje maakt, kunnen ze rare dingen doen, het zijn ten slotte criminelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men moet als politie agent drugs dealers of wildplassers
op heterdaad kunnen betrappen.

Een ander filmen of fotograferen zonder toestemming
mag niet. (al zou dat wel handig zijn)

In uw eentje ze tot de orde roepen mbt de omschreven
overlast is een hele slechte optie.

Indien u heel zeker bent van uw zaak dan kunt u de buurtregisseur of wijkagent raadplegen hoe te handelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel belangrijk. Waar komen de dealers voor. Is er een pand welke ze bezoeken. Zijn het huur of koopwoningen. Zijn er andere 'overtredingen'? Geluidsoverlast ed

Wat kan je doen; ga eens 'voorzichtig' informeren bij je buren. Zijn er meer bewoners welke last hebben van overlast. Vorm een actiecommitee, buurtvereniging. Samen sta je sterker. Ga met of namens buurtcommitee praten met politie, vraag om meer toezicht. Ga praten met woningbouw en/of gemeente. Meestal zijn 'overtreders' bekend. Om ze de buurt uit te krijgen is meestal secondaire overtredingen, dubbelparkeren, geluidsoverlast, controle op wietplantages meer effectief. Beter en meer straatverlichting helpt ook en mocht politie en gemeente je niet serieus nemen? Schakel de lokale pers en regionale omroep in. Nodig lokale partijen uit. Van VVD tot SP, dat maakt niet uit.

Sterkte & niet opgeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opnames mag je wel maken maar het onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal. (je mag ze niet op youtube zetten iod) :O)
wellicht wil een vriendelijke agent wel kijken naar je beelden, maar hij kan hier niets mee verder (mensen herkennen als ze vaker overlast veroorzaken)

praat met de wijkagent, en bel elke keer als ze last veroorzaken.
misschien zijn er meer mensen in de buurt die er last van hebben zodat je samen sterker staat.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem! Heel vervelend, onze eigen buurman die dealt en zelf ook gebruikt! En het ergste is nog dat hij 2x heeft ingebroken in een auto van zijn dus ook mijn buren! Ik zou gewoon de politie bellen zeggen dat je er last van hebt en je niet veilig voelt. En meteen weer bellen als je last hebt ik geloof dat ze hem op een gegevn moment zijn huis uit moeten zetten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zeker de politie bellen, en je buren vragen dit ook te doen, hoe meer hoe beter. Filmopnames/foto's kun je maken, maar zorg er wel voor dat ze jou niet zien! Ik woon ook in een buurt waar dit regelmatig voorkomt(kwam), en de politie onderneemt absoluut actie. Bij ons zijn dankzij meldingen van buurtbewoners en goede samenwerking van politie en woningbouw open portieken waar regelmatig gedeald werd dichtgemaakt, en dealers uit hun huis gezet. De politie is alleen maar blij met meldingen van buurtbewoners, ze moeten uiteindelijk ergens hun informatie vandaan halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je zover dat de politie in actie komt( hebben er geen last van dat ze door de bevolking hun centjes krijgen) dan zullen de overlastplegers misschien uit jouw straat verdwijnen en ergens anders een plek zoeken om slachtoffers te maken.
Een oplossing is drugs te legaliseren, zodat verslaafden naar de apotheek kunnen om zichzelf te vernietigen.
Een tweede optie is een drugsdorp te bouwen waar alle verslaafden kunnen wonen en werken, en doorgaan met hun zoektocht naar het einde.

Pibroky
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar de wijk agent gaan, ga aub niet proberen je er mee te bemoeien anders kan er heel wat fout gaan, ze zijn namelijk niet bang geweld te gebruiken...