hoe kan een meisje van 12 zwanger zijn zonder dat zij of haar omgeving hier van weten?

was vandaag wat over dit voorval op het nieuws en ze zeiden dat ze het zelf niet wist dat ze zwanger was en blijkbaar had niemand het gemerkt ofzo want tijdens een uitstapje van school kreeg ze de bevalling.

hoe kan dit? als je zwanger bent gaat er toch een heel proces van weeen endergelijke aan vooraf en niet te vergeten een dikke buik!

zit hier een logische uitleg achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrijdag is het 1 april? Tenminste ik hoop dat IK nu gelijk heb.
Kimath
13 jaar geleden
ik vind het ook een raar verhaal..

Het beste antwoord

Het komt vaker voor dat een zwangere niets merkt. En van n 12-jarige kan ik me dat helemaal voorstellen. Heeft nog geen regelmatige menstratie, of misschien nog niet eens gehad. Dus misschien heeft ze 9 maanden gedacht dat dit de aanloop daarvoor was.
En er zijn heel veel meisjes die meer borst krijgen rond hun 12de.
Dus onbegrip en onkunde, en een lichaam waar verder weinig uiterlijk aan veranderde
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarschijnlijk was ze al gewoon dik, dan merk je het niet .. Is wel vaker voorgekomen dat vrouwen bevielen van een kind terwijl ze nog niet door hadden dat ze zwanger zijn.. Maar 12 is wel heel erg, dan al seks & zwanger ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net gehoord van verloskundige bij editie nl, op die leeftijd begint je lichaam te veranderen door puberteit. Dan word je wat dikker en voller. Menstruatie is zo jong erg onregelmatig..

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar wel een heftige ervaring voor zo'n meisje.. En het idee dat ze zo jong al sex heeft gehad.. Brrrrrrrr..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel goed mogelijk.
Niet iedereen krijgt een hele dikke buik tijdens een zwangerschap.
Waarschijnlijk heeft ze gedacht dat ze dikker werd, en haar omgeving ook.
Door onwetendheid van het meisje (ocharme) is ze waarschijnlijk wat lossere kledij gaan dragen en dan valt het helemaal niet meer op.
En weeen zijn ook niet bij elke vrouw zo hevig. Ik heb ooit iemand geweten die enkel wat pijn in haar rug had, en de baby werd 5 min. daarna geboren.
Dus, het is mogelijk, maar wat een traumatische ervaring voor dat kind...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwanger zijn op je 12e is vrij exeptioneel. Is niet bekend of de baby voldragen is of een te vroege bevalling.

Volgens mij is meer de vraag hoe een meisje van 11 zwanger kan worden en van wie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mee eens!
Zuid Amerika (Venezuela?) eens een meisje van 8 jaar. vroeg rijp, biologisch klopt het maar volgens onze normen is dit veel te vroeg en dus verkeerd.
ik kreeg kippenvel toen ik het hoorde .. mijn zusje is 13 en moet er niet aan denken dat ze een kind krijgt.. en vooral niet met de gedachte dat het mischien wel van me eige vader zou zijn.. eng hoor... voor dat meisje helemaal heeft verschijnlijk voor de geboorte van haar dochter nooit geweten van de ggd en kinderbescherming.. of wat een voogd is.. ik vind het aan de ene kant heel goed dat ze zo veel aandacht aan het kind besteden maar aan de andere kant ook heel erg .. geef haar even de tijd om bij te kommen van deze enorme schok iemand van 20 zou al schikken als ze plots moet bevallen.. laat staan een meisje van 12 wat verschijnlijk nog niet bevatten kan wat der overkommen is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie geen antwoord op de vraag.. en dat het de vader is is ook niet zeker, wees geen media schaapje he!
Ik las zonet in de krant dat het meisje het hoe dan ook toch gemerkt moet hebben want de laatste 2 of 3 maanden moet je je kind toch voelen....het hartje kan je voelen of de voetjes kan je voelen en op het laatst draait de baby om eruit te komen. Natuurlijk laat ze dit niet blijken nu uit schaamtegevoel of angst omdat ze zo jong is. De mogelijkheid dat ze nog niet goed voorgelicht is kan het ook zijn, dan denk je misschien aan buikkrampen als je weeen krijgt maar denkt niet aan weeen. Dat haar omgeving het niet merkt is wel een logische verklaring want de ene vrouw wordt er wel heel dik van en de ander kan je het bijna niet zien en zeker niet als ze een wijde trui of blouse dragen.

Ik vind het erg dat mensen nu vooral vooroordelen over het meisje hebben...dat zij het niet doorhad en nu al seks heeft gehad. Er is nog niet eens bekend of ze wel vrijwillig seks heeft gehad en of het een vriendje was of een oudere man die haar verkracht heeft, wie zal het zeggen.

Ik vind vooral de moeder slordig in dit geval, als moeder haal je toch maandverband voor je dochter als ze net voor het eerst ongesteld is of nog niet zo lang lijkt mij....heeft ze nooit misselijkheid bij haar dochter gemerkt? Ze is zelf ook zwanger geweest dus heeft ze helemaal niets herkend in haar dochter....ik blij het van de ouders vreemd vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo maand verband ? Ze is toch die 9 maanden niet ongesteld geweest ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Inderdaad! Maar als je weet dat je dochter iedere maand menstrueert en dan plotseling niet meer. Tsja wat denk je dan??
Dan vraag je je als ouder/moeder af waarom het is opgehouden. Waarom er geen maandverband meer wordt gebruikt oid. Je houdt je kind wat dat betreft (zeker op die leeftijd) goed in de gaten of alles wel normaal functioneert.