Ha, die Capthavoc;

Omdat iedereen het blijkbaar ongepast vindt om een begrafenis zo betaalbaar mogelijk plaats te laten vinden en de uitvaartbedrijven dit maar al te goed door hebben. Kennelijk denkt men dat het oneerbiedig en onwaardig is om een dierbare 'goedkoop' te begraven. Mij mogen ze mettertijd in een waaibomen kistje met stro in plaats van satijn de oven in schuiven en van het uitgespaarde geld een flinke borrel geven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is idd ongelofelijk he?
Je bent zo €10.000 ,00 kwijt.
De grafrechten maken een begrafenis duurder dan een crematie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er teveel partijen zijn die er nog eens flink aan willen verdienen. De een zijn dood, de ander zijn brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hout is niet goedkoop, de begrafenisondernemers doen het niet voor niks, er moet een gat gegraven worden, degene die dat doet wil òòk pegels daarvoor zien, het graf wordt onderhouden door de 'tuinman'. Plus alle administratiekosten en gelden die de gemeente ervoor vraagt. De ambtenaren die dat regelen doen dat òòk weer niet voor niets... Mogelijkheden te over dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op onderstaande website kun je precies zien wat de kosten zijn van een begrafenis: acte van overlijden, begraafkosten, grafsteen, de kist, het opbaren etc. etc.
(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in eerste instantie gewoon een boel geld kóst. Er zijn nogal wat mensen mee gemoeid, en de salarissen liggen hier hoog, dus de kosten zijn ook flink.
Daarbij is de entourage ook een lieve duit waard ; een kist begint al snel bij 4, 5000 euro, bloemen zijn schreeuwend duur, er lopen allerlei mensen omheen om de boel te regelen, drukwerk - het is gewoon een dure aangelegenheid, net als een trouwerij eigenlijk.

Daarbij vinden mensen het blijkbaar niet bonton of niet van respect spreken als ze een budget-begrafenis willen regelen - met een goedkope kist, geen bloemen, een eenvoudige receptie, minder dragers ; er zijn een hoop zaken waarop je kunt besparen, maar bij een begrafenis vinden mensen dat ongepast. En begrafenisondernemers maken daar natuurlijk zeer dankbaar gebruik van. Als je bijvoorbeeld ziet wat een urn kost vergeleken bij een gewone vaas, of een houten kist (niet al te beste kwaliteit meestal) vergelen bij een houten kast, een gewoon boeket bloemen of als het voor een begrafenis (of trouwerij trouwens) is....het is ook wat de gek er voor geeft, natuurlijk.

Daarnaast zijn veel mensen redelijk goed verzekerd voor de kosten van een begrafenis, waardoor ze het zich allemaal makkelijk laten aanleunen en aanpraten, zeker in een periode dat je wel wat anders in je hoofd hebt dan je huishoudboekje. Eigenlijk schandalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja dat kost die service nu eenmaal

Vindt je het veel te veel?
wordt dan begrafenisondernemer en kijk of je rijk wordt:)

zo werkt de markt