Wat zou jij doen als je dit zag?

In een supermarkt waar ik vandaag was, was een man die heel vies rook, en smerig was (opgedroogte pisplekken op zijn joggingbroek e.d.). Hij zat aan alle producten, en in alles zat hij te knijpen. Ook dingen die niet verpakt zijn, zoals van die worsten... hij zette heerlijk zijn nagels erin! Ook in de onverpakte snoepjes.
Uiteindelijk rekende hij alleen een pakje boterhamworst af.

Ik wist niet wat ik ermee moest, net als vele anderen die het zagen. Iedereen wil wel wat zeggen, maar het was echt een vreemde man, je weet niet hoe hij gaat reageren. Dus dat is geen optie. Moet je zoiets dan melden? Het lijkt me toch dat vakkenvullers dat moeten zien en dan melden?
Wat zou jij doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij komen wij in dezelfde supermarkt.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha waar dan? Het was een ah in ieder geval

Het beste antwoord

Ik zou voor hetzelfde dillema als jij staan. Afhankelijk van hoe de persoon er uit zag (ja, dat is belangrijk) zou ik hem waarschijnlijk wel aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Vakkenvullers zijn vaak jonge mensen die er alleen zijn om een centje bij te verdienen.Ik denk dat ik op zoek zou zijn gegaan naar de chef van de supermarkt om hem op deze man attent te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, wat een vies verhaal!
Ja ik zou het wel melden, want dit is wel erg smerig.
Het is dan verder aan de supermarkt wat ze ermee doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol skusme, van die dingen krijg ik ballen in me buik! :D
Er zijn genoeg "nette" mensen die overal met hun vingers
aanzitten en in pakjes vlees knijpen. Zouden die dan wel schone handen en nagels hebben? En daar wordt dan niets van gezegd.....
Maar je hebt gelijk, in z'n algemeenheid is het onfris en niet hygienisch, je hoeft niet alles beet te pakken en weer terug te leggen, de bedrijfsleiding zou hier beter op moeten toezien, en zie je het zelf kun je het even melden,
maar dan zonder uitzondering.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou direct naar een andere supermarkt gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh wat vervelend. Ik denk ddat ik zou overwegen om de persoon thuis uit te nodigen en een douche, gewassen kleren en een maaltijd aan te bieden. Je kan je niet voorstellen dat iemand er uit eigen keus zo bij loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt inderdaad als een vreemde, vieze man. Geen idee hoe zo iemand zou kunnen reageren. Misschien zet hij zijn nagels wel in mij... :S

Als vakkenvullers dit zien en geen enkele actie ondernemen, vind ik dit behoorlijk laks. Ik zou zelf rondlopen en kijken of ik een oudere medewerker zie, die ik inlicht. Vervolgens ga ik achter een schap staan om het schouwspel verder te bekijken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakkenvullers zijn vaak kinderen, die kun je het niet echt kwalijk nemen als ze niet weten hoe hiermee om te gaan. Wat er meestal aan schort, is dat de winkelmanager te weinig op de 'vloer' komt, zodat de vakkenvullers zich niet eens realiseren dat ze met zo'n probleem bij hem terecht zouden moeten kunnen.
Bij de supermarkten waar ik kom, is een servicebalie. Daar zou ik dergelijke dingen melden.

Of bij een willekeurige vakkenvuller, met het verzoek een manager te verwittigen.

Of bij een willekeurige caissière, eveneens met het verzoek een manager te verwittigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vriendin van mij heeft een tijdje bij Jamin gewerkt. Ze heeft me plechtig laten beloven daar NOOIT onverpakte snoep te kopen. Deze vieze man was duidelijk niet de enige dus.

Maar het is lastig idd, wat te doen? Ga je hem zelf aanspreken of een medewerker inlichten? Ik denk toch het laatste eerlijk gezegd. Het is hun winkel en dus hun werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun en mag je niets aan doen, lijkt me.
Een chique dame met roodgelakte nagels kan ook haar kont geveegd hebben en niet haar handen gewassen hebben. Moet ik haar daar op aanspreken ?
Groente en fruit thuis altijd met minimaal lauw water wassen en vlees goed doorbakken.

Groetjes Zeppuhh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bah dat is echt goor.
en iedereen die nu heeft gezegt er wat van te zeggen geloof ik niet. op de een of andere manier staan we dit gedrag toe, geestelijk niet.
ik zie de min duimpjes al komen maar geloof me, jullie hadden niets gezegt,.
ik had achteraf wat tegen de eigenaar van de winkel gezegt, maar vandaag stond ik ook achter een stinkert, en die vond ik zo aandoenlijk dat ik niet eens duidelijk op afstand ben gaan staan, laat staan dat ik zou zeggen dat hij met zijn poten van mijn toekomstige eten af moet blijven.