Wanneer is het Mannendag?

'altijd' is zo:

...afgezaagd

ik bedacht:
als ze nou echt willen dat man en vrouw 'gelijke' worden, laten ze dan ook een mannendag maken. dit omdat er al een vrouwendag bestaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

19 november is internationale mannendag
http://www.internationalmensday.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de 'meeste' antwoorden zijn goed, maar dit is het Echte antwoord op mijn vraag, Bedankt

Andere antwoorden (3)

Als ik voor mezelf spreek is het elke dag vaderdag en mannen dag. Word perfect verzorgd, er wordt voor me gekookt, gewassen, boodschappen gedaan en ga zo maar door. Ik vind dat die vrouwen met 1 vrouwendag en 1 moeder dag nog veel te weinig waardering krijgen. Neem maar eens een weekje al hun taken over als man, je wordt gillend gek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hele grote plus erbij!!!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u :-) !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij scoort!! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook niet om te slijmen. Ik meen het oprecht. De taken die de vrouwen op zich nemen of cultureel zijn opgelegd worden zeer ondergewaardeerd en zwaar onderschat. Ik werk in de zorg met mensen met een verstandelijke beperking waardoor ik me soms ook een halve huisvrouw voel. Maar als ik dan thuis kom ben ik vrij waar mijn vriendin na haar werk thuis gewoon weer verder gaat. Dat verdient respect en dan zijn moederdag een vrouwendag maar zeer beperkte vormen van dankbaarheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dat is pas respect hebben voor de vrouw!! Dikke + hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het niet als provocatie maar inzicht. Het is ook absoluut nog geen succes. Op veel punten gaat het vooruit, maar een man krijgt bv nog steeds meer betaald voor hetzelfde werk. Al moet ik zeggen dat er nog veel vrouwen zijn die graag die rol vervullen zoals het vroeger gebruikelijk was. Maar zie je wel ook steeds vaker dat de taken meer verdeeld worden thuis. Het belangrijkste blijft dat iedereen tevreden is met hun eigen keus van taakverdeling. Al ben ik het grotendeels wel eens met je standpunt. En heeft het nog maar in verhouding een beperkt effect gehad. Maar waardeer ik absoluut de hoeveelheid werk die ze verzetten die door velen als vanzelfsprekend wordt gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan lees je me net ff anders dan bedoeld. Ik ging op dit punt even uit van moederdag en dan draait het nou eenmaal om die zaken. Het is dus zeker niet zo dat ik ze alleen daarvoor respecteer :-) al blijft het wel de realiteit dat het merendeels de vrouw het huishouden doet en ook daar graag wel eens wat waardering voor krijgen die ze ook zeker verdienen. :-)
'Altijd' is inderdaad afgezaagd, het verbaasd me ook dat het als antwoord is gegeven. Dat er een international mens day is bedacht geloof ik best wel, maar ik geloof nooit dat dat ooit dezelfde serieuze aandacht zal krijgen als vrouwendag.

Om twee redenen: Veel vrouwen willen helemaal niet ECHT gelijkwaardig zijn omdat dat zou betekenen dat ze ook fulltime zouden moeten werken (net zoals veel mannen doen NAAST alle taken in het huishouden, kinderen, sociale verplichtingen, etc)

En ten tweede vinden mannen het vanzelfsprekend om die verantwoordelijkheid tegenover degenen waar ze van houden te nemen en zien dus geen toegevoegde waarde in zo een dag.

Ik hoop niet dat ik nou flauwe reacties krijg over seksisme, generalisering of ander dooddoeners, want ik gun oprecht ieder zijn vrijheid zijn leven in te delen zoals hij/zij (tegenwoordig zij/hij ;) wilt. Het is alleen stomweg zo dat ik in mijn omgeving VERREWEG meer mannen zie die werk en prive taken combineren dan vrouwen dat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als pasen en pinksteren en kerstmis op een dag vallen............