Men zegt wel eens: de eerste klap is een daalder waard!
Daar zit een kern van waarheid in.
Anderzijds kun je iemand volkomen verkeerd beoordelen op zo'n eerste moment!
In mijn ervaring kun je wel heel vaak in de eerste momenten ontdekken -maar dat is meer intiutief- of iemand een beetje bij jou gaat passen.
Maar vanuit mezelf geredeneerd, lange tijd was ik erg onzeker in mijn leven. Ik verborg dat door me erg arrogant te gedragen bij een eerste ontmoeting. Volkomen onbewust overigens want ik was altijd erg verbaasd als mensen na een tijd nog verbaasder dan ikzelf zeiden: ik heb me heel erg in jou vergist zeg, wat val jij ontzettend mee , je leek zo arrogant en afstandelijk in het begin......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. De eerste indruk is vaak gebaseerd op uiterlijk. En dat is niet altijd hetzelfde als het innerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit ik me bij aan. Het komt juist vaker voor dat je een indruk van iemand hebt, en dat dat achteraf bijdraaid.

Maar wil wel toevoegen dat je intuitie moet volgen, bv dat je een raar gevoel bij iemand hebt, negeer dat dan niet.. dat kan wel vaak kloppen

Toegevoegd na 42 seconden:
1e alinea: 'dat dat' moet zijn 'dat je dat'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Maar die eerste paar sekonden bepalen wél, hoe het eerste kontakt verloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste indruk is niet altijd de beste, maar voor mij toch wel erg vaak wel. Het is een gevoel dat je eigenlijk meteen probeert te beredeneren.
Ik geef mensen dan wel een kans maar heel vaak ontdek ik dat mijn allereerste indruk toch klopte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, vaak wel hoor maar mensen dragen vaak maskers of willen bewust een bepaalde indruk achterlaten waardoor je soms een verkeerd beeld krijgt van iemand en dat later dan moet bijstellen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope. Jaren geleden heb ik me heel erg vergist in een persoon die nu tot mijn beste vrienden hoort.
Toen ik haar voor het eerst tegenkwam op een introductie van mijn opleiding had ik spontaan een hekel aan haar.
Aan het eind van het eerste jaar kwamen we op één of andere manier in gesprek. Het klikte toen. Aan het einde van het gesprek heb ik haar verteld dat ik me tijdens de introductie ontzettend aan haar gestoord had. Toen gaf ze ook toe dat ze zich daar anders gedragen had dan ze was, om er maar een beetje leuk over te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Mijn ex-vriendin bijvoorbeeld leek in het begin zo lief, maar eigenlijk is het gewoon een grote trut! Vreselijk egoîstisch. Ben eigenlijk blij, dat ik van haar af ben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negen van de tien keer wel en achteraf blijkt dit ook negen van de tien keer te kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wel, al moet ik soms achteraf mn mening nog welleens bijstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, naarmate je iets vaker hebt gezien/beter kent, is dat heel anders dan de eerste indruk. Ik heb dan vaak van: Hé, oh ja! Toen ik dat/diegene voor het eerst zag, dacht ik zo en zo (heel anders)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom zou het? Dat is een verzinseltje.
Blijf wel luisteren naar je intuitie.
Als je iemand ontmoet en je krijgt er direct een onprettig gevoel bij, negeer dat gevoel dan niet.
Maar geef iemand wel een kans, en probeer er achter te komen waarom je een onprettig gevoel krijgt bij iemand.