Als een mooie jonge blonde dame afdingt bij de mediamarkt, lukt dat dan beter dan als een gezette bebrilde man van 35 dat doet?

...of afdingen bij een andere winkel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik lees nu pas je vraag - net nadat ik een gelijksoortige opmerking heb geplaatst op jouw discussie met SuzyQ over afdingen. Ik wist trouwens niet dat SuzyQ mooi, blond en jong is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wist ik ook niet. Is dat dan zo?

Antwoorden (9)

Kan je bij zo'n winkel afdingen dan? Maar denk dat het meer ligt aan de manier van afdingen. En dan kan je uiterlijk wel meehelpen, dus blonde dame zijn is dan wel voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het bij een vrouw probeert niet (of een homo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan diegene waar je het bij probeert.
Als je het al smooie, jonge, blonde dame bij mij probeert zou ik je net zo weinig kans geven als de gezette bebrilde man van 35.

Zet er echter een jonge god neer die goed kan flirten en ik kan eens zien of de marge groot genoeg is...
Echter doorgaans gaat het winkelpersoneel niet zozeer over de kortingen als de manager, dus dan moet je ook maar net hopen dat de manager je net zo leuk vind als de winkelbediende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoe stevig de verkoper in zijn schoenen staat, vooral welke instructies hij/zij heeft gehad, hoe goed de argumenten van de koper zijn. Soms kan er wat van de prijs af als de klant nog wat accessoires (deze hebben een grotere winstmarge) bij het product koopt.
In dit geval maakt het ook uit of de verkoper een man is, een vrouw zal zich niet af laten leiden door een mooie jonge blonde dame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je uiterlijk kan zeker helpen. Maar hoe deskundig je overkomt ook. Dus als daar een dozige blonde dame staat, krijgt de verkoper het idee dat ze toch niet weet waar ze het over heeft en zal minder van de prijs af doen dan wanneer er zo'n mannetje staat die alle typenummers uit zijn hoofd kent en precies weet hoe duur dit apparaat bij de concurrent is. Knappe deskundige mensen krijgen dus de beste deals.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben er een groot deel van onze electronica gekocht. Ik deed mijn best om af te dingen tot mooie prijs (blonde dame) nou ik kreeg er erg weinig af.
Mijn vriend kreeg er echter het 3 dubbele af.
Dus ik kan het niet eens zijn met je stelling /vraag, en kan ook niet onderbouwen waarom wel of niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beantwoord via mobiel? Goh... Is dat niet lastig typen op zo'n mobieltje, zo'n lang antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, heb zo een speciaal telefoontje, gaat erg makkelijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iPhone?
Dat kan absoluut helpen, vooral als de verkoper van het andere geslacht is.
Ook de verkoper denkt aan winnen op elk terrein, ook de gedachten die deels in het onbewuste opborrelen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja dat ligt eraan waar de verkoper gevoelig voor is.

Vrouwlijk schoon? een grapje? een diepe decolletee? zijn omzet?

Als die brilbeer afdingt en beloofd er volgende week nog 100 te kopen, dan maakt hij meer kans dan een blonde stoot met voor de hand liggende voor-delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
degene die wint ;

is degene die de beste EQ en IQ en dus ook verschijning heeft.

dus idd de blondine wint ..........

dirk