kunnen moordenaars in de spiegel kijken?

iemand die heeft een moord op zijn geweten, en nooit gepakt is , hoe leeft hij\zij? is het te verdragen zo'n leven? en nog de spiegel kun je ernaar kijken?
op deze vraag mogen moordenaars als niet-moordenaars antwoord geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, dat zou ik moeten proberen. Waar ben je vanavond?

Antwoorden (10)

Dat verschilt natuurlijk. Maar er zijn niet zoveel moordenaars die zichzelf uit gewetensnood na verloop van tijd aangeven.
De echte grote moordenaars, Nazi's die zich na de 2e wereldoorlog vestigden in Zuid-Amerika hebben daar tientallen jaren een heerlijk leven gehad. Je kunt niet in hun hoofden kijken, maar de menselijke geest is zeer goed in het verdringen van storende gedachten.
14 jaar geleden
Dit zijn wel een hoop vragen inéén...

Maar ik ben van mening dat ik overal 'ja dat kan' op kan invullen...

Nu heb ik best het één en ander op mijn geweten en kan overal vrij en ronduit over spreken. En hier komt bij dat een ieder in staat is om te moorden. Want vergeet niet dat de essentie van moord in zelfverdediging ligt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooropgesteld, ik ben geen moordenaar en dat wil ik graag zo houden :) Ik kan me alleen proberen te verplaatsen en dat zal ik dan ook proberen te doen.

Er zijn in mijn visie verschillende mogelijkheden. Geweten is iets wat voor een ieder een verschillende betekenis heeft en niet iedereen neemt het zo nauw als het op geweten aankomt.

Zo'n persoon kan zichzelf voor de gek houden door te denken 'wat niet weet, wat niet deert'. Hij/zij kan er ook moeite mee hebben en een heleboel zaken ervoor zetten zodat het op de achtergrond komt.

Er bestaat een mogelijkheid dat hij zelf dingen aandraagt die het verzachten, zijn eigen 'state of mind', de omstandigheden destijds ter plekke, denken dat het niet zo bedoeld was dus daardoor minder erg is. Misschien denkt hij wel dat het erger is voor nabestaanden als ze weten dat iemand niet meer terugkomt. Dat kan zo ver gaan dat iemand wellicht nog overtuigd raakt hierin een goede daad te doen.

Hoe langer iets geleden is, hoe meer het op de achtergrond komt. Verdringen behoort natuurlijk altijd tot de mogelijkheden.

Maar persoonlijk kan ik me bij alles wat ik heb aangehaald helemaal niets voorstellen. Mijn geweten is te groot en teveel aanwezig en ik zou nooit met een geheim rond kunnen blijven lopen, zeker niet van dat kaliber.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor moordenaar je bent:
Ben je lustmoordenaar met een hele lage gewetsvorming? Ben je wat dat betreft misschien zwakbegaafd?
Ik kan me voorstellen dat je dan geen last hebt van wroeging.

He kan ook zijn dat je iemand vermoord hebt uit wraak, bv omdat iemand je kind heeft verkracht of je partner heeft omgelegd....
Ook dan kan ik me voorstellen dat je niet veel last hebt van wroeging.

Maar iemand die met z'n volle, gezonde verstand iemand heeft vermoord voor bv geld...bv omdat je op dat moment verslaafd bent en je shot nodig hebt koste wat het kost...
Ja, die persoon zal vroeg of laat in een onleefbaar leven terecht komen, en daar zeker iets mee moeten doen.

Ik ben ook absoluut overtuigd van karma: Dat wat je omhoog gooit, komt op een dag terugvallen op je kop.
Het kan misschien 20 jaar duren of langer, maar het komt absoluut terugvallen en dan zal je ermee moeten dealen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat weet ik niet uit ervaring
maar ik heb een aantal boeken gelezen met verhalen over mensen die anderen vermoord hebben en daar grote problemen mee hebben.
De meedogenloze moordenaar zal er vast niet minder om slapen en ws ook trots op zichzelf zijn
Er zijn er toch zelfs die tatoeages hebben met hoeveel mensen zij vermoord hebben?

In mijn familie zijn er militairen die mensen gedood hebben en zij voelen zich een moordenaar, hebben er grote moeite mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze kunnen makkelijk in de spiegel kijken (tenzij ze er geen hebben), wat ze zien of denken te zien is weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit kun je verdragen door je af te sluiten van de richtlijnen die als wetten zijn afgesproken,en te zoeken naar rechtvaardeging van de daad, zoals bijvoorbeeld het slachtoffer was een dealer die mijn kind probeerde kapot te maken,of ze zijn een vijand van de staat(islam,bende,etc),of de schuld bij een ander leggen,zoals hij of zij is de schuldige ik heb van hem de opdracht gekregen en als ik het niet zou doen doet een ander het wel en ik kan er mijn respect of mijn leven door verliezen.
zo zij er vele redenen te bedenken waardoor ik het kan opbrengen om er mee te moeten leven als ik een moordenaar zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook moordenaars verschillen en er zijn er die berouw krijgen. Ze kijken heus wel in de spiegel en weten wat ze gedaan hebben. Maar dat geeft ze echt niet allemaal een slecht gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel Nederland kijk s'morgens toch in de spiegel terwijl we anderen dood laten gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,

normaal gesproken hoort je geweten dit te voorkomen,

als dat verstoort is , { b.v. door alcohol en emoties ... of genetische schade ... of ziekte} ,

dan is elk mens tot eindeloos moorden in staat zolang je hem blijft plagen.

m.vr gr. ............. dirk .........