Doe het zoals tante Es: 'En: verliefd, verloofd, getrouwd?'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Waarom subtiel? Gewoon vragen: 'Heb je een relatie?'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knoop een gesprekje aan over leefomstandigheden. Dan hoor je misschien vanzelf hoe de situatie is. Ook de onderwerpen vakantie en uitgaan lenen zich daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bv over een hobby praat, of een mooie film gezien in de bios, kun je vragen of hij/zij dat alleen doet.
Dan hoor je het al snel. Als dat ook allemaal niet duidelijker wordt kun je na een tijdje babbelen gewoon vragen of hij/zij een relatie heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen 'ben je hier alleen' of iets in die richting,
en dit brengt meestal al een situatie om een gesprek te beginnen waar een relatie ter sprake komt.

'ben je hier alleen?'
'ja'
'geen vriend / vriendin met je mee?'

voila.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou je partner er van zeggen als wij samen iets zouden ondernemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel sutiel:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
subtiel dus......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dit vindt ik heel passend .
vooral in deze tijd
als het een heer betreft kan je niet meer zomaar zeggen heb je een vriendin?
kan ook een vriend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
troetroe: dan kun je vragen: 'Heb je een partner?'.
ben je al lang vrijgezel?
(en dan kijken wat de reactie is) :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan, maar hoeft niet. ik zou het persoonlijk pijnlijker vinden als iemand op een date vroeg of ik een relatie had (zou het zelf vertalen naar 'dus je denkt dat ik vreemd ga of in staat ben om vreemd te gaan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je ook gelijk of iemand gevoel voor humor heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of korte teentjes, in dat geval gelijk afkappen :O)
Nodig haar en haar eventuele vriend uit voor een gezellig avondje bij jou thuis..i.v.m. bijvoorbeeld je verjaardag.

Als ze geen vriend heeft en jou wèl ziet zitten..gaat ze er wellicht op in..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteen al je verjaardag? Bij de eerste kennismaking?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die verjaardag was als voorbeeld bedoeld. Je kunt net zo goed zeggen..'Ik geef binnenkort een klein feestje, zouden jij en je eventuele vriend zin hebben daarbij te zijn?..Dan nodig ik jullie bij deze uit' Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is al beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees, Bessy, dat je mijn antwoord niet goed gelezen hebt, daarom had ik het voor jou het wat uitgebreid. Ik zei in mijn antwoord reeds: 'i.v.m. bijvoorbeeld je verjaardag' Dat geeft al aan dat je ook een ander feestje of iets dergelijks had kunnen nemen of noemen. Omdat jij daar wat verbaasd over leek, breidde ik mijn een beetje antwoord uit. Je tweede reactie had derhalve wellicht beter kunnen zijn: 'Dat begrijp ik al stuk beter' Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsnog dank voor de uitbreiding. "Voorbeeld" had ik wel gezien, maar dat vond ik nou net geen goed idee. Een ander feestje is OK.
Je vond mijn reactie wat kort en niet passend? Mijn welgemeende excuses daarvoor. Ik zal proberen voortaan wat langer van stof te zijn.
Een groet van Bessy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Bessy, het was beslist niet mijn bedoeling jou een verwijt te maken. Wellicht 'klonk' mijn reactie op jou wat cru..maar dat was zeker niet zo bedoeld.
Groetjes, Ton
Subtiel en complimenterend?
-oh wat grappig je vriend/vriendin moet vast vaak om je lachen.
-je vriend/vriendin heeft echt geluk met jou!
Erg!?
Gewoon subtiel
-sorry hoe heette je vriendin vriend ook alweer? Oh sorry dat was voor iemand anders ook op msn hyves etc.
Etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allerlei andere vragen stellen en deze er 'stiekempjes' tussen zetten :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals loenie als zegt het hoeft niet heel subtiel maar het is wel belangrijk dat je ongeacht het antwoord jezelf een houding kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt kijken of deze persoon een ring om heeft. En zo ja dan zeg je: “wat een mooie ring”. Je krijgt het dan vast te horen als het een trouw-/verlovingsring is of iemand anders speciaals de ring heeft gegeven. Bij geen ring (of een virtuele ontmoeting) kun je zoeken op deze persoon om te zien of hij/zij de relatiestatus heeft ingevuld of 1 van de eerdergenoemde subtiele vragen stellen.