Op welke wijze verweven?

Op welke wijze zijn het proces van domesticering van natuurkrachten, de beheersing van sociale relaties en de zelfbeheersing van elk individu met elkaar verweven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De mens wil heersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat hier op aarde leeft, ( in mijn ogen ook de aarde zelf) is met elkaar verbonden, en dus verweven met elkaar.
Alleen zien velen dit niet omdat het denkkader niet verder gaat door zichzelf als individu te zien.
Uiteindelijk hebben alle oorzaken een gevolg, en dit kan zich ook uitdrukken in door mensen veroorzaakte natuurrampen, zoals modderstromen door kappen van het oerbos.
Wij veroorzaken door onze negativiteit, en desinteresse zelf wanorde en chaos.
Het zou dus al veel helpen om te herinneren wie we zijn, en daarnaar te gaan handelen.
Eenheid te voelen met de natuur en daar verantwoordelijkheid voor te nemen, en te behandelen als onze broeder, is belangrijk.
Beheersing en sturing van onze gedachtes, negatief wordt positief, afbraak wordt opbouw zal daar veel aan kunnen bijdragen.
Zo zal de toekomst eruit kunnen zien.