Vooral goed kijken of de gleuf in de geldautomaat er uitziet zoals hij er uit hoort te zien.

Als je het niet vertrouwd, pin dan alleen op plekken waar skimmers niet zo makkelijk aan de slag kunnen, zoals bij geldautomaten die bij de AH binnen staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Zeker weten? Er zijn al meerdere meldingen van geskimde apparaten IN winkels. De skimmers hebben zich gewoon 's nachts in laten sluiten. Zonder dat iemand het in de gaten had, hadden ze zo alle tijd om de apparaten aan te passen. Er zijn ook meldingen van skimmers die "voor de show" een inbraak pleegden. Het leek net of ze een ruit hadden ingekinkeld en snel een paar flessen wijn hadden gestolen. Dat was echter slechts de afleidingsmanoeuvre. In werkelijkheid hadden ze tegelijk het pinapparaat gemodificeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh?? Dit wist ik niet.
Zorg er ook voor dat niets of niemand kan meekijken met het invoeren van je pincode!
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wordt die code 'afgekeken' via een miniatuurcameraatje tegen de bovenkant van het apparaat.
Opletten!

Gevaarlijke plekken zijn stations en buitenflappentaps. Daar kan men redelijk rustig zo'n afkijkgeval in plaatsen.

Altijd met je andere hand je pincode afdekken.

Opletten of je niks bijzonders ziet aan de insteekopening.

Met grote regelmaat je bankrekening even kijken. Kun je zien of er geen gekke bedragen zijn afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar mensen zich kunnen laten insluiten (zich na sluitingstijd ophouden in het pand) zoals warenhuizen,
bouwmarkten, supermarkten etc, alsmede afgelegen
geldautomaten, bestaat de mogelijkheid dat apparatuur
bewerkt kan worden.

Scherm zoveel mogelijk af tijdens het pinnen.
Kijk regelmatig op uw bankrekening na elke transactie.
Bij twijfel onderbreekt u de transactie.
Of betaal contant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1x in de week of maand geld pinnen binnen aan de baliee, al je dingen cash betalen. rekeningen via acc giro (net als vréúger)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hand boven op je toets houden van de pinautomaat en zorgen dat niemand mee kan kijken.

& Of hij rare geluidjes maakt.