Onderburen hebben elke avond ruzie. Iets van zeggen?

Ze schreeuwen nogal... Ik ken ze verder niet, maar ik ben wel bezorgd!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms klinkt het alsof ze elkaar echt wat aandoen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeiii
corzijlstra
13 jaar geleden
Waar gaat het nu om? Een ruzie binnen een gezin of een ruzie tussen buren die naast elkaar wonen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een stelletje

Het beste antwoord

Ik zou mij niet zo snel inhoudelijk met de echtelijke ruzie bemoeien. Zijn er bij de vrouw geen uiterlijke tekenen van geweld zichtbaar, hier geen actie over opstarten.

Wel kan je haar aanspreken over de overlast. Mocht het aanhouden dan kan je in overleg gaan met de woningbouw. Een brief waarin ze door de woningbouw worden gewezen op de huisregels, als vermeld in de huurovereenkomst help meestal.

Voor het overige, hopen dat t stel uit elkaar gaat en iede naar elders verhuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Lastig! Je zou eens kunnen informeren of t goed gaat omdat je nogal eens geschreeuw hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een lastige situatie. Je zou een keer kunnen aanbellen om te vragen of ze wat zachter zouden kunnen doen. Verder kan je proberen een band op te bouwen met 1 van de buren en je hulp aanbieden als het nodig mocht zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je (anoniem?) de volgende keer als er ruzie is, naar de politie bellen en een melding doen dat de buren een erge ruzie hebben en vragen of de politie kan komen kijken?
Zelf gaan kijken is op zich ook geen slecht idee...maar tijdens een ruzie is dat niet aan te raden...(?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik een keer gedaan maar de buurman wist gelijk dat ik het was en stond bonkend, scheldend, dreigend en woest in onze tuin, aan de voordeur en de binnenmuur, waarop ik weer de politie kon bellen en dit keer voor mijn eigen veiligheid. Dus als je dit doet, doe net of je niet thuis bent, lichten uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is risico ervan hè.... Dan ben je nog de slachtoffer geworden van iets waar je niks mee te maken had, en dat, omdat je niet wil dat morgen in de krant een artikel verschijnt met de titel: "uit de hand gelopen familieruzie eindigt met een schot" of zo... Pfff
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is dat "tijdelijk" allang oververschreden. Ik hoor ze nu al zo'n 4 maanden -elke avond! :-S
Ik vraag me dan ook echt af waarom ze nog samenwonen, maar goed, dat is weer een andere goeie vraag denk ik ;-)
Spreek ze een keer aan als je ze op straat treft en leg ze uit dat je het prima vindt als ze graag ruzie maken. Maar dat ze het elke keer zo hard doen dat jij er overlast van hebt. Doe het wel op een rustig moment. Niet op het moment dat ze tegen elkaar tekeer gaan want dan is de kans groot dat ze hun boosheid tegen jou keren en niet voor rede vatbaar zijn. Mocht dat niets uithalen kun je altijd de politie nog bellen. Probeer in ieder geval niet betrokken te raken bij hun probleem. Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oppassen. Wellicht wordt jij dan de pineut .... Eerst zorgen dat ze wellicht eerst kennismaakt voordat je direct gaat zeggen dat ze teveel lawaai/ruzie maken. Vooral sommige allochtone nederlanders zijn lastig Als je ze aanspreekt. Woonje in een flat? Memo in brievenbus doen over huisregels ; na 22.00 uur rust.
Het is lastig om dit op te lossen, sommige culturen praten gewoon heel luidruchtig en fel, maar is het geen ruzie.
Wellicht politie sturen met melding overlast, maar dat is ook lastig
Ik wens je veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je erheen gaat zullen ze zich generen en het afwimpelen.

als je in een huurhuis zit kan je de woningbouw bellen (je blijft anoniem) maak je je erge zorgen kan je de politie bellen, dat maakt vaak wat meer indruk en zal ook verder vragen naar het hoe en wat van de ruzies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg. Lekker laten gaan en hopen dat het tijdelijk is. Je bemoeien met iemands privéleven pakt meestal negatief uit. Ps. Anoniem je buren tippen bij de politie bestaat niet. Als er getipt word over geluidsoverlast dan weten zij ook wel dat het van één van de buren komt. Dus mijn conclusie is. Lekker laten varen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan proberen om te zeggen dat je bezorgd om hun bent of dat je het vervelend vind dat de elke avond schreeuwen, maar waarschijnlijk helpt het toch niet....
En de kans is groot dat jij dan word bestempeld als 'die lastige bovenbuurvrouw/man'.

Natuurlijk het KAN helpen, want een 'normaal' persoon die zou er de volgende keer wel op letten...
MAAR hun zijn niet normaal, anders zouden ze wel niet elke avond liggen schreeuwen!
Buren zijn vaak eenmaal vervelend niets aan te doen, helaas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het elke avond weer gebeurd, en je hebt er steeds weer last van? Dan zou ik erheen gaan, en zeggen dat het onderhand maar eens afgelopen moet zijn.
Allemaal leuk en aardig, maar jij hoeft toch niet elke avond naar het geruzie van je buren te luisteren!
Afkappen dat gezeur!

Dat soort gasten staat gelijk bij jouw aan de deur als jij 1 keer de muziek iets harder hebt staan dan normaal.

Dus ik zou er wat van gaan zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anderen mogen zoveel ruzie maken als ze willen . Dat gaat jou niets aan . Jij doet misschien weer andere dingen waar jouw omgeving zich zorgen over maakt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij enorme overlast is de politie je beste vriend :)