Doe jij vrijwillgerswerk? Waarom en waar? Wat zou een reden zijn om er mee te stoppen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb ruim 2 jaar bij sos telefonische hulpdienst gewerkt.
ben er weggegaan omdat ik het werk saai ging vinden, en omdat het sfeertje me te zweverig was.
nu zit ik al 14 jaar bij de dierenambu en het vogelasiel.
daar is het ; niet lullen, maar poetsen.
fijne collega's, en de kans wat voor dieren te betekenen.
met geen vlammenwerper krijgen ze me daar weg ;)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik geef computerles aan verstandelijk gehandicapten...
Waarom, omdat ik computerleraar ben...
Waar, in een instelling hier in het dorp...

Nee ik heb geen reden om te stoppen... Het werk is leuk en boeiend en het is heel leuk om mensen met een beperking (trouwens wie heeft er geen beperking?) iets te leren, ze zijn zo trots als ze wat kunnen... De computer heeft alle geduld en is altijd aardig...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip 1: Momenteel doe ik geen vrijwilligerswerk, maar heb dit wel 2 jaar gedaan. Ik heb zwemtraining gegeven aan verstandelijk gehandicapten. Waarom? Omdat ik het ontzettend leuk vond! Waar? In het zwembad;)
Ik ben er mee gestopt, omdat de hoofdtrainster niet zo lief was.. en ik had niet zoveel tijd meer. Dus dan verdwijnt de motivatie ook wel he. Maar als de trainster weg is kom ik misschien wel weer terug:)

Kip 2: Ik doe momenteel ook geen vrijwilligerswerk. Maar ik heb een jaar lang activiteiten begeleid op een centrum voor vrijetijdsbesteding, ook met verstandelijk gehandicapten. Ik ben gestopt omdat ik te druk was met school en andere zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je een verstandelijke beperking hebt ;-)
Ik heb 5 jaar vrijwilligerswerk gedaan bij dementerende bejaarden. Ik deed spel en (oude) liedjes, gymen op muziek. Te zien hoe vrolijk deze mensen worden met soms kleine dingen. De EXTRA aandacht die je als vrijwilliger kunt geven. Die is zo hard nodig... Ik ben er onlangs mee gestopt omdat ik burnout was. Soms, heel soms heb ik wel eens heimwee..Maar het is goed zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
indirect
ik heb weleens projecten gehad die uiteindelijk werden gepresenteerd aan instanties voor minder validen personen. daarbij ging het vaak om beperkingen van personen met betrekking tot het gebruik van computers en elektronica waarbij wij dan oplossingen moesten presenteren zowel soft- als hardware matig.
het ging om in totaal 5 projecten waarvan er 2 van onze projectgroep werden gekozen om uit te voeren in de praktijk.

locatie: Amsterdam.
beloning: vermeerdering van kennis, het helpen van andere en de ervaring/referentie.
momenteel zijn we nog met 1 project bezig de andere was wel een succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe best een hoop voor nl.wikipedia.org en doet dat helemaal belangeloos, net als vele anderen daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een paar jaar bardienst gedaan voor de roeivereniging.

Ik heb 13 jaar instructie gegeven op diezelfde roeivereniging.

Ik doe nu al een jaar of tien de website van de roeivereniging.

Ik ben elk jaar vrijwilliger bij de tijdwaarneming van de Tromp Boat Races, de grootste roeiwedstrijd in Nederland in het najaar.

Ik heb (als "lopende partner") meegedaan aan rolstoeldansen.

Ik ben introductieleider geweest van een groep nieuwe eerstejaarsstudenten.

Ik heb tijdens mijn studie in diverse commissies gezeten.

Stoppen doe ik als het niet meer leuk is, als ik andere prioriteiten krijg, of als ik dreig te verworden tot vastgeroest meubilair.