wat wordt allemaal duurder als de olieprijs stijgt?

los van de benzine zijn er nog heelwat dingen die geproduceerd worden met olie.

wat wordt er allemaal gemaakt met dank aan olie en in hoeverre wordt dat duurder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Campingbestek, tuinstoelen, tandpasta, een plastic boodschappentas; allemaal producten die door de oliecrisis duurder worden.

In al deze artikelen is namelijk vaak, indirect, olie verwerkt. "In veel kunststof- en rubberproducten is olie aanwezig,''

"Neem tal van huishoudelijke apparaten, rietjes voor in de frisdrank, of de lijm waarmee we ons behang tegen de muur aan kleven; olie is op de een of andere manier in deze producten verwerkt.''

Beseffen mensen wel dat in veel dagelijks gebruikte producten olie is verwerkt

Nee, mensen beseffen niet dat in 96 procent van de producten wereldwijd olie zit.

Eventjes samengevat voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alles wat vervoerd wordt, plastics, brandstoffen en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk alles wat op een of andere manier machinaal bewerkt wordt.
Voor de vraag in hoeverre zal je een topeconoom in moeten schakelen en zelfs dan zal het lastig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De olieprijs in een drijfveer voor de economie, overal waarvoor energie gebruikt wordt zal duurder worden ook waarbij olie verwerkt wordt zal stijgen( eerste ronde effect) in de tweede ronde zullen de mensen loonsverhoging vragen om een compensatie te krijgen voor de gestegen prijzen. Deze hoger wordende kosten zullen daarna weer in de productprijzen verwerkt worden waardoor en weer loonsverhoging gevraagd wordt. Verder zal er hierdoor inflatie ontstaan die niet door monetair beleid opgelost kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over een poos zullen we onszelf verwijten dat we zoveel olie als brandstof verbruikt hebben omdat er zulke mooie dingen van te maken zijn. Dat varieert van verpakkingsmateriaal tot halve auto's via medicijnen en meubels.

Duurder wordt zo goed als letterlijk alles als de olieprijzen stijgen, domweg omdat alles vervoerd moet worden met behulp van uit olie en daaraan gerelateerde vormen van energie. zoals aardgas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles, iedereen is afhankelijk van olie.

Ieder bedrijf heeft auto's waarvan de brandstof steeds duurder wordt, zij moeten dus meer geld vangen voor hun producten/diensten.

Omdat olie duurder wordt, wordt plastic duurder, en daarmee ook het voedsel dat je koopt in de supermarkt.