Welke banen zou je kunnen hebben met een Pabo-diploma (leraar basisonderwijs)?

En dan bedoel ik dus eigenlijk banen buiten het onderwijs. Zijn er bijvoorbeeld functies die je kan bekleden in bijvoorbeeld het bedrijfsleven?

Toegevoegd na 1 uur:
Eventjes voor de duidelijkheid... ;-) Ik heb het prima naar mijn zin in het onderwijs en ben zeker niet van plan om weg te gaan. Deze vraag is puur uit nieuwsgierigheid! Ben gewoon benieuwd of je met een Pabo-diploma ook op andere functies aangenomen zou kunnen worden.

Trainer van (nieuw) personeel bij bedrijven misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K

Antwoorden (5)

Je kunt vakkenvuller worden of autopoetser bij een garage. Daar kijken ze niet zo nauw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat dit antwoord iets toe voegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voegT wel degelijk iets toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt eigenlijk niks aan een pabo opleiding als je niet in het onderwijs wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi5 ;)
Je kunt ook op een peuterspeelzaal werken of in de kinderopvang (kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, voorschoolse opvang).

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt het ook in de politiek proberen. onderwijswethouder, kamerlid en dan woordvoerder onderwijs, minister...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je denk ik wel wat meer nodig dan alleen pabo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar een beginnetje
Mijn zusje heeft pabo afgerond en werkt nu in de mode-industrie. onder opleiding, maar met een goede motivatie en doorzettingsvermogen. Het is dus wel degelijk mogelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien instructeur bij...
Defensie
De gemeente
Sportvereniging
Ehbo vereniging
Moet je wel ook bijscholen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij administratieve en bestuurlijke banen vragen ze vaak alleen een bepaald denk- en werkniveau. Op dit soort regel-functies (secretarieel, management, bestuur, enz.) zitten vaak mensen die allerlei verschillende studies gedaan hebben: geschiedenis, Nederlands, of een opleiding in de zorg, enz. De mensen die werkelijk een gerichte opleiding (secretariaat, bestuurskunde o.i.d.) gedaan hebben, zijn daar vaak in de minderheid. Mogelijkheden genoeg, dus.