Zorgen meelijwekkende nieuwsberichten uit armere werelddelen alleen maar voor een slecht gevoel bij de Westerse mens?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

nee hoor, ik voel me er altijd wel goed bij eigenlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor korte tijd spreekt men erover,en vervolgt daana gewoon weer de dagelijkse gang van zaken.We zijn er eigenlijk een beetje blind voor geworden,onze eigen problemen vinden we vaak belangrijker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Armere landen zijn niet je buren of het gebeurd niet bij jezelf. Dus is het eigenlijk 'ver van je bed'. Je ziet/hoort het wel maar het betreft jezelf niet en dus vergeet je het ook wel snel. Dit omdat je er niet direkt mee geconfronteerd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blij ben ik er nog nooit van geworden. wel heb ik medelijden gevoeld, schuldgevoel en boosheid, en ik ben bang geweest dat iedereen daar zou overlijden....

tegenwoordig overheerst de boosheid, dat de wereld niet samenkomt om de problemen op te lossen in plaats van miljarden aan ontwikkelingshulp te besteden die gewoon voor het grootste deel verdwijnen en niet echt bereiken waar ze voor bedoeld zijn.

Ik geloof tegenwoordig niet meer in de positieve kant van de hulp aan de armere werelddelen. Ik zie eigenlijk nooit vooruitgang groot genoeg om bij die miljarden te horen.

Daarnaast snap ik niet dat de mensen die daar wonen ZELF niet de boel verbeteren. Daar heeft armoede verder weinig mee te maken. ik geloof zo langzamerhand dat je beter NIET de halve wereld moet willen redden... ( maar dat is mijn persoonlijke opvatting hierover. )

triest, heel triest.