Wat is de best plek voor het Nationaal museum?

Arnhem heeft zijn kansen verspeeld toch...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De Tweede Kamer is bedenker, initiatiefnemer en financier van het museum. Zij bepaalt dus de locatie, niet de minister of de museumdirectie. De Tweede Kamer heeft gekozen voor een plek naast het Openluchtmuseum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Naast het Openluchtmuseum te Arnhem. De kansen heeft Arnhem niet verspeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij die brug is ook niet verkeerd.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen we er met een VOC schip heen varen..;)
wat mij betreft naast het Openlucht museum
handig goed bereikbaar, geen parkeerproblematiek etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noord-Oost Groningen; het is daar toch al zo leeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast het Openlucht Museum! Dat is een plek die namelijk niet voor de hand ligt en daarom 'spannender' is dan midden in Arnhem. Ook voor de buitenlandse bezoekers. Waarvan ik mij overigens afvraag of die nu wel zoveel interesse zullen hebben voor een dergelijk museum.

Bovendien: inpassen in de fraaie natuur daar, móet wel een geweldig mooi gebouw opleveren.

Aan de andere kant... boze tongen beweren dat de beide directeuren er op uit zijn de zaak zo te manipuleren, dat er uiteindelijk wordt gekozen voor de locatie die iedereen die er echt over gaat stiekem wilde: Den Haag! Met andere woorden: het gaat om twee vechtende honden die om een been vechten, waarna de derde er met dat been vandoor gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het handigst lijkt mij inderdaad naast het openluchtmuseum, heb je het hele pakket mooi bij elkaar liggen. Je zit niet midden in de stad, minder parkeerproblematiek (goede parkeerplaatsen). Makkelijk aanrijdbaar vanaf verschillende richtingen.
Gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het Paleis op de Dam in Amsterdam natuurlijk. Dat gebouw wordt toch alleen maar gebruikt voor ceremoniele onzin, staat in de hoofdstad en is zelf ook van historische waarde.

Toegevoegd op 26-06-2009 01:44:06
En anders wel op de plek waar nu de Nederlandsche Bank staat, in Amsterdam. Slopen dat monster, herbouw het Paleis voor de volksvlijt dat er vroeger stond (plaatje) en zet daar het Nationaal museum in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paleis Soestdijk; staat leeg, ligt centraal en heeft genoeg potentie (zoals makelaars dat altijd plegen te zeggen)