Waarom weigert koningin Beatrix DNA af te staan voor genealogisch onderzoek naar haar stamboom?

http://www.tomcouzy.web-log.nl/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Het sprookje is belangrijk voor de Nederlanders met een Oranje hart, belangrijk genoeg voor Beatrix om die Nederlanders niet teleur te stellen.
Het maakt voor een weldenkend mens natuurlijk niet uit of Beatrix er een van de tuinman is of niet; ze heeft zich tot nog toe heel goed van haar taak gekweten (mij lijkt het echt een rot job, ondanks alle centen).
Zelfs het binnen houden van de vuile was hoort nou eenmaal ook bij het koningschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er geen reden voor is om het wel te doen. Zelfs al zou er in haar voorgeslacht een onecht kind voorkomen, dan nog is dat kind in een wettig huwelijk geboren en heeft het dus recht op de normale legale dingen. Zoals achternaam, erfenis, dat soort dingen.
Wat zou iemand er mee opschieten als Beatrix geen Oranje was?
En het idee dat Emma overspel gepleegd zou hebben, lijkt me onzin. Ze stond juist als zeer integer bekend.

Ik vind je site een beetje schreeuwerig. Er worden dingen in gesteld die zeker niet bewezen zijn, zoals de geslachtsziekten waardoor personen onvruchtbaar zouden zijn.
En nog taalfouten ook, dat komt ook al niet betrouwbaar over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de ideologie van koningshuizen spelen romantische gedachten en sprookjesachtige in-slaap-wiegerij' een belangrijke rol, en hecht men grote waarde aan het hooghouden en preserveren van het mythologische ongeschonden ideaalbeeld. Beter voorkomen dan genezen lijkt DE enige strategie die doeltreffend is als het erop aan komt miljoenen toegewijde, soms met 'lastdieren' te vergelijken mensen in het gareel te houden. Want aldus wordt de illusie levend gehouden dat zij net iets meer zijn, dan tot 'onderdanigheid' en gehoorzaamheid verplichte mensen, en hun recht hiertegen op te treden en zelfs straffen op te leggen.
Vergeet in dit verband de 17/18de eeuwse overtuiging niet welke door religieuze autoriteiten gepromoveerd werd in verband met Britse en Franse koningshuizen, om naar hun 'beste vermogen te regeren, en hun recht op straffeloosheid; zij zouden volgens die theorie van 'het goddelijke recht van koningen' zogezegd op goddelijke / Bijbelse grond vrijgesteld worden van toezicht door aardse instanties.
Wie kon hen rekenschap laten afleggen dan enkel God zelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht dat haar DNA enkel voor genealogisch onderzoek wordt gebruikt, maar wie garandeert dat? Wie controleert en garandeert dat men dit DNA niet voor andere zaken gaat gebruiken? Tot slot, welk voordeel zou dat voor Beatrix hebben, haar DNA wel ter beschikking te stellen?