Hoe groot is jouw leefwereld?

Je hoort dagelijks nieuws vanuit de gehele (westerse)wereld. Het voegt volgens mij bijna nooit echt iets toe omdat je er niets mee kunt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je werkelijke leefwereld heeft denk ik te maken met degenen waarmee je leeft: je familie, vrienden, mensen van je club of vereniging en je collega's. Veel verder kom je niet.
Je belangstelling voor een aantal zaken dragen bij aan waar je je mee bezig houdt.
Maar wat de tv en de kranten elke dag over je heen kotsen zou ik niet zo snel tot je leefwereld rekenen.
Daarvoor is het meestal te ver van je bed.
Dat is ook helemaal niet erg.
Zorg ervoor dat je het goed hebt met de mensen die je lief zijn, dan is je leefwereld groot genoeg en compleet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Mijn leefwereld is zo groot als een vliegtuig mij brengen kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste deel van het jaar strekt mijn leefwereld zich uit tussen de plek waar ik woon en waar ik werk, wat toch wel zo'n 50 km uit elkaar ligt.

Als ik echter vakantie heb, dan is mijn wereld zo groot als mijn bankrekening toelaat :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leefwereld beperkt zich tot hoeveel geld ik kan missen.... Hoe ver mijn geld mij brengt.... Daarmee bedoel ik dus dat ik op het moment niet echt verre reizen kan veroorloven.... Dus op dit moment is mijn leefwereld mijn werk en mijn thuis.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leefwereld is wereldwijd. Hoewel er nog steeds landen zijn, waar ik nog niet betaald naar toe wil...

Maar voorlopig eerst even mijn bedrijfje goed opbouwen. Dat als ik me volgend jaar weer een vakantie kan permiteren dat er dan nog een bedrijf over is...

En globaal gezien beperkt mijn leefwereld zich een beetje in de driehoek Maastricht-Apeldoorn-Amsterdam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leefwereld:

70% Ergens tussen Amsterdam, Utrecht en Den Haag.
9% Londen.
9% New York.
9% Miami.
3% Vakantie ergens anders.

Toegevoegd op 22-06-2009 11:22:44
O ik vergeet Milaan - Komo helemaal. 3% en die andere 8. Ofzoiets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leefwereld is de hele wereld, en ben meestal 6 maanden per jaar in het buitenland, woon in een ander land dan ik werk, en onderhou de internationale relaties voor mijn werkgever
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leefwereld bestaat soms uit alleen mijn eigen huis, als ik moe ben en genoeg heb van alle prikkels die van buitenaf komen!
Verder weg kan mijn leefwereld zijn als de opdracht die ik heb ergens anders in Nederland is, opeens wordt de wereld dan veel groter en blijkt best wel mee te vallen....
Soms bestaat mijn leefwereld uit de hele wereld als ik de kans krijg een vakantie te boeken naar een plek ver weg.
ik speur internet af naar mooie plekjes en geniet van alle leuke interessante dingen die dan al voorbij komen...
Al het nieuws wat je uit de wereld krijgt beinvloedt me absoluut inde keuzes die ik maak mijn leefwereld afentoe door een vakantie even uit te breiden.
Vroeger reisde ik om het even naar welke plek, die naiviteit is voorbij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn leefveld is alles omvattend en totaal.
ik kan gaan en staan waar ik wil.
wil ik vandaag nog naar america doe ik dat en kan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me sterk dat je nu nog een ticket naar de USA kan regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wie zegt dat ik geen prive vliegtuig heb huh?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeg ik. Want dat is niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat jij wil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
De wereld is één dorp. Mijn leefwereld is groter dan mijn dorp . Dus het nieuws in de wereld interesseert mij meer dan de lokale roddelpraatjes onder de moerdijk. Er is een overvloed aan nieuws maar door gericht te lezen weet je een beetje het reilen en zeilen van deze aarde. PS Heb het niet over de droevige trend van de laatste jaren : het opgeklopte cnn nieuws maar over nieuwscorrespondenten die het beroep ernstig nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leefwereld is niet zo groot. Het is een illusie te denken dat als je naar de andere kant van de wereld kan vliegen dat je die plek dan kent. Een land leer je pas kennen als je er een baan moet zoeken en een huis en er dan toch minstens een jaar blijft. Je leefwereld wordt begrensd door tot hoe ver en hoe goed je kunt waarnemen en dat is meestal niet ver; een mens weet er te weinig voor.
En als journalisten liever gemakkelijk nieuws brengen (elke week Wilders) dan op onderzoek uit gaan of mogen (is zijn baas in staat/bereid er voor te betalen?) wordt je daar ook niet veel wijzer van.