hoe kan het dat niet iedereen op de wereld dezelfde taal spreekt?

dat zou dan toch veel gemakkelijker zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Volgens de bijbel komt dit omdat er mensen in babel een hele grote toren maakte om in de hemel te komen toen heeft god iedereen een andere taal laten spreken zo dat de toren niet verder kon worden geboud

Deze informatie staat in de bijbel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nog nooit de bijbel gelezen maar bedankt voor de info

Andere antwoorden (4)

Als er twee gezinnen naast elkaar wonen heeft ieder gezin wel een woord wat het andere niet heeft; eigen woorden scheppen een gevoel van eigenheid. Vriendjes en vriendinnetjes hebben ook vaak een soort geheimtaal wat hun band versterkt. dat zelfde effect treedt ook op bij grotere gemeenschappen. Tegenwoordig spreken veel mensen de zelfde taal omdat dat wordt gestimuleerd door TV en onderwijs, maar vroeger was het vaak moeilijk om iemand uit een dorp enkele kilometers verderop te verstaan. Nog verder terug in de geschiedenis en over grotere afstanden was dat effect nog groter en gingen mensen heel verschillende talen spreken, zo'n taal verschaft een groep identiteit; een Fries zou toch niet als een Limburger willen spreken. Hoe groter de afstand hoe groter het taalverschil, al zorgden handel of maatschappelijke elementen als status er dan ook wel weer voor dat taal werd overgenomen, zoals wij ook veel Engels gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net om de zelfde reden dat er zwarte ,witte, gele mensen zijn,oorspronkelijk komen al deze mensen van een gemeenschappelijke voorouder,door evolutie en rondzwervingen over de hele aardbol zijn er verschillende rassen ontstaan.Echter in een en dezelfde soort ,bv blank zijn er verschillende talen ,dus taal heeft zich nog verder opgesplitst,en is ook makkelijker en vlugger aan te passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot een zeker tijdstip na de wereldomvattende vloed had de gehele mensheid „nog steeds één taal en één woordenschat” (Ge 11:1).Hebreeuws

Het Genesisverslag beschrijft hoe een deel van de menselijke familie na de Vloed zich verenigde in een project dat in strijd was met Gods wil zoals die aan Noach en zijn zonen was bekendgemaakt.
In plaats van zich te verspreiden en ’de aarde te vullen’, besloten zij de mensenmaatschappij te centraliseren door zich gezamenlijk te vestigen in een gebied dat later bekend kwam te staan als de vlakten van Sinear . Klaarblijkelijk moest dit ook een religieus centrum worden, met een religieuze toren.
De Almachtige God verijdelde hun aanmatigende project door hun eenheid van handelen te verbreken, en dit bracht hij tot stand door hun gemeenschappelijke taal te verwarren. Dit maakte ieder gecoördineerd werk aan hun project onmogelijk en had tot gevolg dat zij zich naar alle delen van de aardbol verspreidden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Talen ontstaan en worden niet 'bedacht'. Dit komt omdat er woorden en zinnen ontstaan, in gebieden waar mensen samen leven, voor bepaalde voorwerpen in een bepaalde cultuur. Dit gaat geheel automatisch, net zoals de mens uit een aap is geëvolueerd. Het ontstaan van een taal komt voort uit de natuurlijke drang om te communiceren met elkaar.

Omdat er in koude gebieden veel sneeuw en ijs voorkomt hebben Eskimo's bijvoorbeeld heel veel verschillende woorden voor 'sneeuw', terwijl wij Nederlanders er maar één woord voor hebben. Wij hebben weer meerdere woorden voor 'regen' (stortbui, neerslag, hoos, miezer), terwijl in andere landen waar het nooit regent maar één woord is voor regen.

Van gebarentalen zijn net zoveel talen als andere talen in de wereld, en ook dialecten zijn net zo goed talen als het Nederlands of Engels.