Waarom hebben Chinese mensen aleen maar zwart haar?

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Chinees met origineel rood haar gezien, zoals bijvoorbeeld bekend is bij een aboriginal stam.

hieronder een citaat van een China ganger;
We zijn vorig jaar met het Chinese nieuwe jaar 2 weken rondgetrokken door China. Uiteraard ook de "standaard"attracties gezien. Daarnaast naar Pingyou, Xian en Guillin geweest. Over de rivier gevaren in een authentiek bootje, ritten in aftanse maar o zo leuke karretjes tussen de rijstvelden en theeplantages en in tal van gehuchtjes en dorpjes de markten bezocht. Zoveel mogelijk tussen de autochtone bevolking opgehouden, ook in de grotere steden. Zeer vriendelijke mensen, behulpzaam, gastvrij. De kinderen spreken Engels op een hoog niveau, de ouderen hebben er wat meer moeite mee. Soms de nastarende blikken vanwege onze lengte en haarkleur.

De Chinese autochtone mensen kennen alleen zwart haar
Hoe zou dat komen?

alleen met dubbel l, natuurlijk sorry....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (3)

Hoewel zeldzaam, er zijn wel chinese mensen met rood, wit of grijs haar.
Wat ook erg zeldzaam is bij hetzelfde ras is kinderen met het syndoom van Down.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor chinezen genetisch bepaald, daar zit bij hen geen variatie in de genen, bij andere rassen dan weer wel...

daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij dieren kent iedereen de verschillende soorten en rassen, daar ziet men het als normaal. Maar dat geldt ook voor mensen. Veel mensen denken dat het 'beledigend' is het over andere rassen mensen te hebben, maar puur biologisch gezien is daar wel sprake van. Bij het 'aziatische ras' is de haarkleur zwart nou eenmaal vaak aanwezig en sterk dominant, waardoor iets anders vrijwel niet voorkomt. Er zijn nog veel meer verschillen, zoals dat men in azië minder meerlingen krijgt dan hier en dat de meeste rassen behalve het caucasische last hebben van lactoseintollerantie. Kwestie van dna.