Zijn er net zoveel parkeerplaatsen als dat er auto's zijn?

Ik bedoel, er worden allemaal maar auto's bij gemaakt en af en toe ook wel een parkeergarage.
Maar naar mijn idee zijn er meer auto's dan parkeerplaatsen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hangt er een beetje vanaf wat je onder parkeerplaats verstaat. De meeste auto's worden geparkeerd op plekken die niet specifiek als parkeerplaats ingericht zijn. Denk aan auto's die langs de weg geparkeerd staan.

Ook moet je kijken naar het totaal aantal in omloop zijnde auto's. Op ieder gegeven moment is een deel van dat aantal aan het rijden en staat dus niet geparkeerd.

Je vraag kan twee antwoorden hebben:
- Er zijn meer auto's dan specifiek ingerichte parkeerplaatsen
- Het is mogelijk om alle in omloop zijnde auto's tegelijkertijd ergens te parkeren. Er is immer ruimte zat op aarde.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn veel en veel en veel meer auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt.

Dat is de reden dat je een brood bij de bakker meteen meekrijgt en je vaak een paar maanden op je nieuwe auto moet wachten.

Ze moeten eerst wachten tot er een nieuwe vinex-locatie wordt opgeleverd met nieuwe parkeerplaatsen en dan mogen de auto's de fabriek uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, geloof je nu werkelijk dat de fabrieken van Ford en Opel contacten onderhouden met Nederlandse bouwbedrijven over het ratio van auto's en woningen? Onzin antwoord dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD @leonTrotski. er bestaat zoiets als sarcasme XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auw, mijn geloof wordt als onzin bestempeld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuuurlijk wat een fantasie
Jouw vermoeden kan ik bevestigen. Wanneer je kijkt naar de woonwijken in Nederland dan zie je dat deze gemaakt zijn met de gedachte dat ieder gezin (woning) over één auto beschikt. Dat was immers ook de realiteit tot pakweg halverwege de jaren '90. Hierna werd het bezit van een tweede auto voor steeds meer huishoudens financieel bereikbaar.
Tel daarbij het probleem op van thuiswonende volwassen kinderen die veelal ook een auto bezitten en zowaar is er een heus parkeerprobleem in oudere wijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland zijn er tussen de 12 en 15 miljoen parkeerplaatsen, tegen ongeveer 8 miljoen auto;s.
Dus er zijn meer parkeerplekken dan autos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee... er zijn veeeeeeeeeeeelll minder parkeerplaatsen want echt neit iedereen is tegelijk weg hoor!! ja, thuis dan wel,,, maar ik kan ook gwoon een auto in je voortuin zetten en dat als parkeerplaats rekenen,, maar ECHTE parkeerplaatsen zijn er minder als dat er auto's zijn!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar dat is ook niet nodig, omdat het gros van de auto's onderweg is.