Nee hoor...

Hoewel dit wel vaak met elkaar geasocieerd wordt...

Maar je kan in principe een druk, sociaal en gevuld leven hebben en je toch éénzaam voelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik omschrijf ook alleen maar mijn eigen situatie Biertje...:D Hoewel ik me niet altijd eenzaam voel hoor...

Andere antwoorden (8)

Je kunt eenzaam zijn, maar niet alleen.
Als je in een leegte zit, ben je eenzaam en alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, al wordt het vaak met elkaar in verband gebracht.

Leegte kan erg prettig zijn, een moment van stilte en bezinning. Doordat je de controle hebt losgelaten, komen er inzichten naar je toe.

Eenzaamheid kun je voelen temidden van anderen, of in een relatie. Zelfs in een druk sociaal leven. Dan is er geen leegte, maar kan er wel eenzaamheid zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, als je eenzaam ben hoef je geen leegte te voelen. Leegte zie ik als dat er niks in je zit, geen gevoel(of heeeeel weinig) en geen gedachtes.. Hoewel leegte, denk ik, alleen kan voorkomen als je eenzam ben..

Dus dat komt hier op neer:
Leegte heb je tegelijk met eenzaamheid,
maar bij eenzaamheid hoef je geen leegte te hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet, maar kan wel.

De leegte die je voel, komt door dat geen wat ik mis of nooit gehad heb. Dat zou kunnen komen door het tekort aan contact, maar dat hoeft niet.

Ik voel ook bepaalde leegtes; de dingen waar ik nog geen invulling aan gegeven heb.

Eenzaamheid kan voelen als een leegte, maar een leegte is niet per definitie eenzaamheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je eenzaam bent kan je vol verwachtingen zitten Als je leeg bent heb je geen verwachtingen, het is op en uit leeg is niets meer dan dat. Je kunt ook leeg zijn op een miditatieve manier. Je maakt je leeg en verbind je zelf met het eigen zelfbewust zijn. Als dat is gebeurd en laat je zelfs dat los, er is niets , meer dat je verbind met aarde. Je kunt er volmaakt gelukkig van worden, als je hierna een lege maag hebt maak je hem vol met eten, maar dan eet je je verdriet weg. Eenzaamheid is alleen zijn, geen vrienden hebben dus nauwelijks relatie`s waaraan je juist een grote behoefte bent. De eenzaamheid neemt de overhand en ervaart je wereld leeg. In het woord eenzaamheid zit een vanzelfsprekendheid schuil namelijk dat het oplosbaar is. Dus niet iets wat leeg zit of los zit maar een zelfwerkzaamheid om uit de eenzaamheid te komen. Als dat lukt zit je er vol van. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker niet....

Leegte wordt in veel levensbeschouwingen als waardevol gezien, het creeert letterlijk 'ruimte'

Eenzaamheid is een gevoel. Niet letterlijk 'zonder mensen zijn' (velen snakker daarnaar).
Er zijn velen eenzaam in hele drukke omgevingen.

Ik denk dat het is "het ontbreken van een gevoel van wederzijdse binding, interesse en zorgzaamheid met andere mensen'.

Als het je overkomt..... accepteer dat het gevoel er *is*.
En ook dat je het anders wilt.

Als je dat in een open houding naar andere mensen communiceert, en ook vooral *zelf* zo voor andere mensen probeert te zijn, waar je zelf behoefte aan hebt dus, dan gebeurt het gewoon een keer. Dan ben je ineens niet eenzaam meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaamheid is de hel...

Alleenzijn is de hemel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leegte is een gevoel dat je kan overvallen als je geconfronteerd wordt met de zinloosheid van het bestaan (volgens mij klinkt dit als een tautologie, maar ik heb even niet beter).
En dit gevoel kun je delen met een ander, dan ben je dus niet eenzaam.