Ben jij wel eens een beetje bang?

Eén vriendin van mij heeft een paar jaar terug een CD'tje gemaakt. Met een fantastisch nummer 'Beetje Bang' erop. Hierin singt ze over allerlei dagelijkse dingen die onbedoeld verkeerd kunnen gaan en die je het liefste probeerd te voorkomen, of beter gezegd: Ten koste van alles probeerd te vermijden...

Typerende tekst:
"Oud geworden kinderangsten
Voor mezelf misschien het bangste
Bang voor leven duurt het langste
Beetje bang duurt angstig lang"

Herkennen jullie dit dat je een beetje bang bent voor iets dat in het dagelijkse leven (eigenlijk) niet te voorkomen is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat een prachtige tekst!

Eigenlijk is je vraag hierbij of je weleens bang kunt zijn zonder directe, concrete reden. Ja dat kan denk ik. Je eigen gedachten kunnen dit oproepen. Bang zijn om bijvoorbeeld liefde, geluk en gezondheid te verliezen omdat dit pijn betekent. Of andersom, bang zijn om verkeerde keuzes te maken.

Mensen willen graag vasthouden wat goed is en goed voelt en dit vooral niet verliezen. Maar zoals je zelf al zei, niet alles is te voorkomen in het leven.

Ik heb het af en toe, heel even. Maar de gedachten die dit oproepen kan ik weer met andere gedachten wegnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een prachtig nummer hoort ook een prachtige tekst...:D Zou eigenlijk de hele tekst moeten plaatsen. Maar dan moet ik er ook bij zetten wie het zingt en wie het geschreven heeft. En wil dit om uiteenlopende redenen niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet, dit ene stukje is al zo veelzeggend..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D

Andere antwoorden (3)

Nee daar herken ik niets in... Als je er goed naar kijkt blijkt het alleen maar gestolde gedachten te zijn van weleer... Bewustzijn doen die verdampen...
en verdampt ben je ze kwijt...

Allemaal overtuigingen die zijn blijven hangen, net als oude programma´s in je brein, spam eigenlijk... Gewoon wissen... Meer niet...

Zien, onderkennen en wissen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bang dat doe je meestal zelf. Je bent bang voor je fantasieën. Je denkt dat dit dat alles kan gebeuren. Het is normaal je ziet soms dingen anders dan normaal omdat je denkt dat het niet is wat je ziet je hersenen bewerken het onderwerp een beetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een heel mooie tekst.

Toegevoegd op 13-06-2009 12:35:54
Ja,soms ben ik wel eens een beetje bang,
gewoon voor gevolgen van bepaalde acties die je in je fantasie al helemaal ziet gebeuren,maar achteraf erg mee blijken te vallen.