Zijn mensen die erg actief zijn op sociale websites vaak minder ´bekwaam´ in het ´normale´sociale leven?

Een soort van vluchtreactie zeg maar?
Is daar onderzoek naar gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ze zijn stiller, of ze zeggen niks.
Ze denken dat ze alles kunnen regelen en zeggen op Hyves of Twitter bijvoorbeeld.
Ze worden zkr afgezonderd, maar het hangt er van af of je ook bekwaam genoeg bent om er mee om te gaan want er zijn genoeg mensen die het kunnen combineren en in allebei goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen misschien, maar velen gebruiken het als een verreiking van hun normale sociale leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ver - eiking ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat om de inhoud, het is geen dictee maar een goed antwoord.
een + van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de zin van ver reiken, ja
Kan, hoeft niet.

Als je in het dagelijkse leven moeite hebt met sociale contacten, dan is de pc natuurlijk ideaal. Je eigen tijd, je eigen baas, je eigen computer.

Bekend is wel dat mensen met autisme veel tijd achter de pc doorbengen. Is toch prima?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekwaam is als je iets goed kunt of kent.

Als je heel druk bent op de PC met spelletjes en sociale netwerken dan kan je nog best

Een bekwaam chauffeur zijn.
Leuke en sociale contacten hebben.
Bekwaam zijn in het omgaan met je vrienden.
Een zeer bekwaam kok zijn.
Etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, maar dat is verder geen antwoord op de vraag.
In china komen er steeds meer mensen met communicatiestoornissen omdat ze zich min of meer afzonderen van de buitenwereld en dus niet mensen face to face spreken! Dus steek genoeg energie in je normale sociale leven! Netwerken moet erbij horen maar niet de hoofdmoot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele onderzoeksresultaten geven aan dat het gedrag van mensen offline, overeenkomen met het gedrag van mensen op sociale netwerksites. Mensen die extravert zijn, zijn bv heel actieve facebookgebruikers. De minder 'sociale' mensen doen andere dingen op het net, bv gamen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overeenkomt*
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je doelen op kinderen met Iphones, dan ben ik geneigd te zeggen dat ze sociaal veel minder bekwaam zijn als ik deze site bekijk. Ik denk niet dat het een vluchtreactie is. En of er een onderzoek naar gedaan is, weet ik ook niet