v0lkert van der gRaaf krijgt subsidie.Kan het nog gekker?

http://www.elsevier.nl/web/10236864/Nieuws/Nederland/Grote-ophef-over-subsidie-aan-Volkert-van-der-Graaf.htm?rss=true

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is van de gekke, ja. Naast dat VvdG een ernstig gestoorde Asperger is die met zijn gedram van alles voor elkaar krijgt is hij inderdaad een laffe moordenaar; niet alleen van PF maar zeer waarschijnlijk ook van die boswachter. MAAR dat wordt niet onderzocht of het onderzoek wordt niet heropend. En waarom niet? Graag één van de linkse-kerk-gangers aan het woord? En de nabestaanden van de boswachter? Hebben deze ook 'rechten'?
Het is toch wel heel opmerkelijk dat de naamgever van de Stichting die subsidieerde ernstig bezwaar maakt. Nu gaan ze de naam maar veranderen! Daarbij vind ik het argument opgaan dat VvdG zelf verantwoordelijk is voor zijn naamsbekendheid in de pers, niemand anders.
En rechten? Rechten bestaan niet zonder plichten en vice-versa. Alleen maar aan de kant gaan zitten van "de rechten" levert asociaal gedrag op en dit argument komt doorgaans van asocialen, anti-socialen. In plaats van zijn Asperger-geinspireerde rechtsgang waar hij zijn dagelijkse gesubsidieerde leventje van maakte, zou VvdG alles moeten doen om zijn onschuld te bewijzen? In ieder geval mee te werken en alle mogelijke informatie geven over deze (eerste) moord. Dat is ook zijn recht. Eis je recht op VvdG en vraag om heropening van de zaak!
Dit soort gestoorden ondergraaft onze democratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens Dree! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan even, denk ik, geen +duimpjes uitdelen, maar of de 10 van beste antwoord wel kunnen, gaat mijn inziens hier op getest worden!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dree, een beetje slap om een generaliserend begrip als linkse kerkgangers erin te gooien vind ik. Dit niettegenstaande het feit dat ik het wel met je eens ben verder. Weet iemand trouwens ook waarom die andere moord niet verder onderzocht wordt / is? Zijn daar goede argumenten voor dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee oneens Dree! -1

Andere antwoorden (6)

Ja, dat kan.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms is het wel een beetje goedkoop, antwoordman...
AWM
14 jaar geleden
Dit soort vragen zijn eigenlijk misbruik van deze website. De vraagsteller wil eigenlijk zijn verontwaardiging uiten over een vermeende misstand, en knutselt daar een vraag omheen. De vraag is zo gekunsteld, dat daar maar één antwoord op past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens. En kan het nog gekker ? Vast wel. In Nederland kan het altijd nog een beetje gekker.
AWM
14 jaar geleden
Precies, Marleen. Nog los van de kwestie dat dit eigenlijk een retorische vraag is, wat voor antwoord wil iemand daarop hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Prima antwoord.
Ik heb ook een hekel aan gesloten vragen waar alleen maar "ja" of "nee" op geantwoord kan hebben. En als dat dan wordt gedaan is er opeens allemaal commentaar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook een +1. En geen zin om er zelf nog een antwoord aan te breien - volgens mij heeft Antwoordman de vraag hiermee voldoende beantwoord.
Antwoord: ja.
Ik vraag het me ook wel eens af, maar het blijkt toch steeds weer te kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die alles fout gedaan heeft en door en door crimineel is, die heeft nog steeds rechten... Die heb je en verlies je nooit... Ook Volkert van der Graaff...

Hoe zou het zijn als je een klein foutje maakt, bijvoorbeeld een tikje te hard rijden in een Ferrari, in 5 seconden zit je fout als je even niet oplet... Ben je dan je rechten als nederlands staatsburger kwijt? Nee, ik dacht het niet...

En als Volkert daar recht op heeft, dan moet hij dat recht krijgen... Met daarbij de centen als dat erbij hoort...

En dat is niet van de gekke, het is heel normaal dat het zo gaat... Het zou van de gekke zijn als iemand zijn rechten verliest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar stond hij in zijn recht. De rechter gaf hem gelijk.
Ook voor hem zijn er nog rechten hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelijk had hij geen recht op rechtsbijstand, anders had hij niet particulier gefinancierd hoeven te worden.
De stichting Hans Melchersfonds biedt financiële ondersteuning aan mensen of organisaties die het slachtoffer zijn geworden van ondeugdelijke perspublicaties en zelf geen of onvoldoende geld hebben om zich met hulp van een advocaat daartegen te verweren.

Dat is dus het verhaal. Dat het hier om vd Graaf ging of niet doet eigenlijk niet ter zake. Het ging hier om de Telegraaf die iemand die zich niet kon verweren beschuldigde van moord zonder daar bewijzen voor aan te dragen. De subsdie is volledig besteed aan de juridische kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het gekker?? Is dit gek dan? Ik vrees dat dit in Nederland langzamerhand vrij normaal is.
Als er bij je ingebroken wordt, dan moet je de inbreker eigenlijk koffie en gebak aanbieden, als je hem neerslaat, ben jij degene die in het gevang beland en die arme inbreker... ach die deed zijn werk. Hij loopt alweer lachend buiten terwijl jij nog steeds pogingen onderneemt jezelf vrij te platen...
Was het ook niet zo dat criminelen hier in Nederland tot voor kort de kosten van wapens en munitie konden opvoeren als aftrekpost?

Ik vind dat je criminelen zo gauw ze in de gevangenis belanden hun rechten voor de duur van de in hechtenisname gewoon moet onttrekken. Ze zijn buiten de samenleving geplaatst en niet zonder reden !