Een boerka dragen in de sportschool.Zou dat mogen of juist niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En na het sporten toch gezamelijk douchen... ;-)

Het beste antwoord

Echt, wie gaat in godsnaam een boerka dragen naar de sportschool??

Als iemand zo ludiek is om dat te doen, mag het wel van mij...

Toegevoegd op 12-06-2009 19:33:39
PS - Ik vind het nog steeds grappig dat mensen hier zich nog zo druk om maken. Het zijn nog geen 1000 vrouwen in Nederland die dit doet.

0,00625% van de Nederlandse bevolking...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat mag, maar is lastig voor de drager
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het hygiënisch is, zie ik geen bezwaar. Het lijkt me alleen erg onhandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten alle opmerkingen over vrijheid van godsdienst, wat ook zeker waar is! Is een boerka ook niet veilig in een sportschool, zie je het voor je hoe iemand helemaal verstrikt raakt in apparaten of nog erger? Dus ik vind van niet. Bovendien zweet zo'n vrouw zich kapot het zou vrij vrouwonvriendelijk zijn zeker in deze setting.

Toegevoegd op 12-06-2009 19:33:25
Het lijkt mij ook dat een sportschool niet verantwoordelijk wil zijn voor ongelukken.

Toegevoegd op 12-06-2009 23:07:29
Bij nader inzien denk ik dat zulke vrouwen niet eens naar de sportschool mogen van hun man, ik wil niet generaliserend zijn. Ik zie bijna nooit vrouwen in een boerka maar bij de vrouwen die ik zie (en overigens bij de meeste gesluierde vrouwen, dus meer dan een 'simpele' hoofddoek (denk aan een niqaab ofzo)) hebben altijd een man bij zich. Dus je komt ze wrs nooit tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hhet is geen pan maar dat is dan ook het doel. Verder moeten ze het helemaal zelf weten. Dus het mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, tenzij de desbetreffende sportschool regels heeft opgesteld aangaande de kleding van leden. Dat had de mijne dus wel.
Sterker nog, het lijkt mij zelfs nog schoner, omdat je huid de apparaten niet raakt. Moet je de boerka na het sporten wel verschonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag...

Alweer of iets binnen een definitie valt of niet...
Een op de zoveel vragen gaat erover of iets gepast is of niet...
Wat vandaag gepast is kan anders zijn van wat gisteren of morgen gepast is... Het verandert dagelijks...

Iemand zet de toon en roept dan kritiek op, maar komt er dan toch mee weg en daarna mag het... Kijk naar Pim Fortuyn, hij was de eerste die zei dat een moslim zijn gemak moest houden. Het was schande en kwam er toch mee weg... En nu roept het iedereen en het mag gewoon allemaal gezegd...

Vandaag mag het, morgen weet ik (nog) niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf bij mijn antwoord die ik gisteren ook heb gegeven.
http://www.goeievraag.nl/vraag/boerka-dragen-vrije-tijd-moetdat.12826

a) Waarom niet?

b) Liever foto 1 dan foto 2!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over de voorkeur van foto verschillen de meningen. Mijn vriend zou echt kiezen voor foto 2...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je heel snel die foto van mij weghalen :lol: (nee ik zeg niet welke....)
Ik vind het in ieder geval een mooi argument voor een Burkini ; in een discussie daarover heb ik diezelfde foto ook al eens geplaatst. Lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenste foto: op deze manier is een 'familiefoto' maken ook tijdverspilling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen, ik hoop voor jou dat je het over foto nummer 1 hebt... ;-) @Doenja, zou jouw vriend echt liever foto 2 op de sportschool tegenkomen dan foto 1? Voor mij net andersom hoor. Gelukkig dat smaken verschillen. @Nuke: LOL! :-) (En toch heb ik die foto dan weer liever dan familiefoto 2)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto 2, de meest rechtse.... :O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naarling: Alweer mijn onbijt weg in het toilet.
Toch is foto 1 best wel sinister. Een beetje 'Vrouwelijk Ninja slaan toe in Old Amsterdam'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dames op foto 2 hebben de sportschool dan weer wel véél harder nodig dan de dames op foto 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@WimHeitingal: ontbijt om 13:00 uur? ;-)
@SuzyQ: LOL! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@oeroeboeoe : helaas de onderste :lmao: . Maar ik zeg niet welke dame...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen: Dan spreek jij goed Nederlands voor een Amerikaanse! :-) http://www.healthy360.net/
Ja, want dat lijkt me ontzettend grappig om te zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me bij de meerderheid aan. Ja, het mag als de sportschool geen kledingvoorschrift heeft opgesteld. De vrouwen kunnen voor zichzelf wel beoordelen of ze kunnen sporten met een boerka.

P.S. degene die zo gul is met minduimpjes mag ook best reageren hoor! ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, dat mag iedereen toch zelf weten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je bepaalde apparaten niet mag gebruiken in een boerka, simpelweg omdat dat gevaarlijk is. En ik kan me voorstellen dat je bepaalde lessen in een boerka niet mag volgen, omdat de instructeur onder al die lagen kleding niet kan beoordelen of je de oefeningen wel op een veilige manier uitvoert en je daardoor niet kan helpen blessures te voorkomen.

En als je de apparaten niet veilig kan gebruiken en niet veilig deel kan nemen aan de lessen, wat is dan nog het punt van rondhangen in de sportschool?

Met andere woorden, als sportscholen zo'n verbod hebben, heeft dat volgens mij alles te maken met *gelijke* behandeling: het niet toestaan van kleding die gevaar kan opleveren. Ongeacht de religie van de drager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil indirect antwoord geven. In warme vakantiestreken zie je vaak mannen van boven de dertig, die een korte broek dragen, waarvan de pijp tot in hun anaal is opgekropen. Moet je dat niet verbieden?
Als je zo voor L wilt staan, dat moet je dat zelf weten, dat geldt ook voor een burka in Amsterdam, al dan niet in de sportschool, dragen.
De leukste scene van Starwars vind ik die bar met de meest vreemde figuren. Echt een plaats waar ik wel elke avond zou willen komen.