Naakt lopen in je eigen huis. Mag dat?

Onlangs is er in Amersfoort iemand beboet omdat hij naakt liep in zijn eigen huis rondliep.

http://www.ad.nl/bizar/3265887/Op_de_bon_voor_naaktlopen_in_eigen_huis.html

Zelf loop ik er ook wel eens zo bij. Wie niet?

sorry, 2x liep

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
34.9K

Antwoorden (12)

Ik vind het heel vreemd. In je eigen huis zou je moeten mogen doen wat je wilt. De persoon die de poliotie geroepen heeft zou beboet moeten worden voor gluren / schending van de privacy :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je gewoon in je eigen huis mag doen en laten wat je wilt. Daarvoor een boete geven is totaal niet de goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het echt geen probleem als iemand naakt door zn huis wil kopen, kan het me zelfs goed voorstellen, maar ik vind het wel je verantwoordelijkeid om ervoor te zorgen dat niet de hele buurt hiervan getuige hoeft te zijn.
Het zal je overbuurman maar zijn, die 'savonds laat met alle lichten aan en de gordijnen open heen en weer loopt voor het raam.. brrrr..

Toegevoegd op 12-06-2009 11:37:50
Wat ik trouwens uit het artikel begreep is dus dat die persoon inderdaad niet zomaar naakt door zn huis liep, maar echt voor het raam paradeerde. In dat geval kan ik me er iets bij voorstellen dat zo iemand een boete krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat de politie hier een onderscheid heeft gemaakt tussen 'als een naturist in je eigen huis rondlopen' (wat gewoon moet kunnen) en potloodventen vanachter je eigen raam (uitdagend sexueel gedrag). In het eerste geval moet het gewoon kunnen, maar een man die vanachter zijn raam naakt sexuele toespelingen maakt naar de buurvrouw of voorbijgangers, dat staat gelijk aan potloodventen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naakt lopen in je eigen huis moet absoluut kunnen.

Echter, wanneer mijn buurman open en bloot voor zijn raam met z'n geslachtsdeel aan het spelen is, wordt het toch een ander verhaal. Ik vind het dan geen prettig idee dat kleine kinderen in de buurt hier getuige van zijn.

Dus ja, het moet kunnen maar niet op een aanstootgevende manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord +1
Moet kunnen toch? Maar hier zal wel een andere reden voor zijn. Ik vind dat je naakt in je huis mag lopen in gesloten ruimtes (niet dat er een slot op de deur moet), dus zonder ramen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit gebaseerd op waarheid?
Daar moet iets meer aan de hand zijn geweest.
Heeft hij misschien een doorkijk huis zonder gordijnen?
Heeft hij obscene handelingen verricht voor iedereen zichtbaar? Wat vreemd is dit.

Ik zal voortaan beter opletten. In de badkamer heb ik geen ramen, dus dat kan nooit fout gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het niemand ziet, dan mag alles... Ik lig naakt in bed, maar als de buren dat zouden zien, dan werd me dat ook verboden...

Maar dat geldt niet alleen voor naakt, maar voor alles... Een politicus waarvan men nog niet ziet dat hij corrupt is, mag doorgaan met wat hij doet...

Lekkerkerk, dat gifbelt-schandaal, zolang het niet zichtbaar was, kon het doorgaan met storten...

Geldt voor alles... Zolang de moderator niet gezien heeft dat dit niet volgens de richtlijnen is, mag het er blijven staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naaktlopen in je eigen huis mag, zolang dit van buiten niet is te zien en dus geen aanstoot kan geven.

Dus: gordijnen dicht!
Antoni
14 jaar geleden
Tuurlijk mag dat, zolang anderen buiten je huis er geen last van hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag geen 'aanstoot geven'. en in je blootje lopen is 'aanstoot geven' voor veel mensen.
In een burka lopen is ook 'aanstoot geven' voor veel mensen.
Wat leven we toch in een bizarre wereld...
Laten we lekker doen wat we willen, zolang we er niemand pijn mee doen of kwetsen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, je mag ook naakt in je eigen tuin zijn. Maar je mag het naaktzijn niet opdringen aan een ander. Als je je geslachtsorgaan bedekt ben je al niet meer naakt.