help, wat gebeurt er met mijn leven :(

hi,
ik voel me al een tijdje erg niet fijn :(
het voelt alsof alles fout gaat, mijn vriendje praat niet
meer tegen mee en op school haal ik slechte cijfers en
op werk gaat alles heel sloom :( wat kan dit zijn
ook hou ik meer van de nacht dan dag en vind ik het erg lekkr om alleen tezijn, hoewel er veel vriendinnen proberen met mij te praten op hyves en alles dus ik heb wel vrienden maar ik ben liever alleen :( ik vind het een niet fijn gevoel, ook als er een leuke jonge is dan flirt ik met hem maar dan doe ik er niks mee en ben ik erg bang :(
en op school vragen ze altijd ''wat is er?'' en dan zeg ik nee niets maar dan hoor je aan me stem dat er wat is en alles ik voel me erg depressief en eenzaam terwijl ik juist veel omgaa met mijn vriendinnen :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent niet de enige ik heb dat dus ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja... ;( helaas....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt me net wel een heel awesome en lief antwoord gegeven toppie (;
But wat jij nodig hebt is iemand die tijd en aandacht heeft om je hele verhaal te vertellen, iemand die goedwillig is en goed kan luisteren, en het gesprek komt vanzelf goed en na dit gesprek zul je je veel beter voelen! Greetzz k-abeltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ditiszoherkenbaar;(

Het beste antwoord

het is helaas een normaal proces, zoals diegene bovenaan zei, het is een verandering in je hormonen, daardoor voel je je ''niet zo fijn" maar ook als je je rot voelt dan ga je ook letten op de dingen die je niet leuk vind zoals je vriendje die niet tegen je praat of dat je school niet leuk vind, dat moet je juist niet doen, ga uit, ga wat leuke dingen doen en je bent zo uit je dip! succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je!, iedereen bedankt :$

Andere antwoorden (8)

Dat is een ontzettend vervelend en pijnlijk gevoel.
Maar besef dat het soms bij het puberen hoor. Je kunt je tijden heel depressief en eenzaam voelen. Meestal heeft het te maken met de veranderende hormonen in je lichaam.

Het kan natuurlijk ook zijn, dat je echt depressief bent. Dat kunnen wij hier niet inschatten. Gaat alles goed in je leven, thuis, met je ouders? Ben je lichamelijk gezond? Is er iets ernstigs gebeurd de laatste tijd? Dit zijn vragen die van belang zijn om er achter te komen wat er met je aan de hand is.

Vooralsnog denk ik dat het te maken heeft met de pubertijd. Praat met je vriendinnen, ik wed dat er meer zijn die er last van hebben. Ervaringen en gevoelens delen kunnen heel verlichtend werken. Praat er ook met je ouders over. Het geeft een geborgen gevoel als je je gevoelens met de meest dierbare mensen in je leven kunt delen.

Als je er echt niet meer uitkomt, is het misschien verstandig om er een keer met je huisarts over te praten. Loop er in ieder geval niet te lang mee door.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit je gewoon in een dip, ga er niet te veel zorgen om maken want dan ga je alleen maar piekeren en dan wordt het nog erger.
mijn advies is: probeer meer te ontspannen.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey Kaylee,
Is het verstandig om met foto en volledige naam hier te schrijven?

Je bent 16, mooie leeftijd, maar toch kan je er niet echt van genieten. Dat is jammer!
Is dat sinds pas? Of al veel langer? Denk eens terug waar het eigenlijk begon?
Want als je dat weet, kun je mogelijk een oorzaak aanwijzen. Veranderingen in jullie gezin? Moeilijkheden op school? Zware dobber aan je huiswerk? Verkering niet echt gezellig? Verhuizing? Te weinig tijd voor jezelf en teveel "moeten"?

Je gaat al aardig richting volwassen worden. En dan zal de omgeving ook steeds meer verantwoordelijkheden bij jou neerleggen. Misschien valt dat je zwaar.

Zet eens op een rijtje wat er allemaal niet lekker loopt. Als je het op school met je mentor kunt bepraten, als het vooral over school gaat of dat je eens naar je huisarts stapt deze week. Het kan zijn dat je bloedarmoede hebt of misschien ben je wel een beetje depressief. Ga hier mee aan de slag, want het is veel fijner als jij je oké voelt. Doen hè???!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je me helpen dan, ik stuur wel een berichtje :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik niet de aangewezen persoon voor Kaylee. Echt even overleggen met je moeder, je mentor, je huisarts. Die kennen jou, maken je mee, weten je achtergrond, je omstandigheden, kunnen je adviseren en helpen.
Ik hoop je met mijn antwoord een duwtje in die richting gegeven te hebben. Je moet het ZELF doen, maar de mensen om je heen kunnen je "bij de hand" nemen en je begeleiden. Is beter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! beste vaer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben het helemaal met je eens Bestevaer, zeker gezien haar volgende vraag - beter profiel aanpassen!
Soms kun je weleens een tijdje hebben dat je je wat minder voelt.

Dat is tamelijk normaal en eigenlijk niets om je echt zorgen over te maken.

Als je dat echter gedurende een langere periode hebt is het wellicht beter eens met je dokter te praten want er zou eventueel sprake kunnen zijn van een depressie.

Dat je je tijdens je contacten met je vriendinnen eenzaam voelt lijkt iets vreemds..maar je kunt je soms dodelijk eenzaam voelen..juist te midden van velen.

Je zit in een fase van de puberteit en zowel je lichaam als je geest zijn volop in ontwikkeling.

Je innerlijk kan daardoor wel eens een tijdje een beetje 'van streek' raken.

En misschien ben je wel een type mens die zo nu en dan graag even alleen is.

Als t.z.t. de ware Jacob op het toneel verschijnt, ben je ook niet meer bang, hoor. Alles komt wel goed..geen zorgjes dus meer maken.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, de eerst aangewezen personen waarmee je jouw
problemen zult moeten kunnen delen dat zijn jouw ouders.

Jouw vriend zou je er ook doorheen moeten kunnen slepen,
maar die schittert door afwezigheid. (vriend lozen)

Dan blijven jouw vriendinnen over die ook het beste met je voor hebben.

De huisarts komt daarna om de hoek kijken of er iets anders loos is.

Verzorg jezelf goed, mbt eten/drinken, ontspanning,
nachtrust, werk en scholing.

Jij komt er wel, en de prins op het witte paard ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent bezig van een puber een volwassenen aan het worden.
Je bent nu bezig je karakter te vormen, je persoonlijkheid, en dat doe je vaak het beste als je alleen bent.
Jouw leven is nu chaotisch en dat zal nog wel even duren.
Maar je moet hier door heen om straks een sterke jonge vrouw te worden.
Heb vertrouwen in je zelf en besef dat dit over gaat.
Wordt het je te heftig, ga dan praten met iemand die je vertrouwd, of je dokter, volkomen normaal hoor, niets bijzonders, een dokter heeft hier voor geleerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Laat muziek een grotere rol spelen in je leven, het is jouw medicijn!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe anders deze test:

http://www.gezondheidsplein.nl/testjezelf/4/Zelftest-depressie.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had 9 punten wat bekend dit ? :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat beteKent dat je een lichte depressie hebt of in een dipje zit. Blijf gewoon normaal eten, sporten en andere activiteiten....maar ga naar de huisarts als je merkt dat het niet beter gaat na een aantal weken.
Elk mens heeft een beetje privacy nodig. Je bezet als ik het hier goed lees de meeste tijd aan vrienden en flirten.
Ik denk dat je een soort systeem moet instellen.
Drop bijvoorbeeld het flirten, vrienden zijn belangrijker.
Maar studeren is essentieel. Je bent jong en moet meer studeren. Het eerste dus wat je moet doen is je inzetten voor school. Volg de lessen aandachtig in de klassen , 50 % van je leerstof leer je door je te focussen in de lessen.
50% van de leerstof kan je sneller leren en nog efficiënter want dankzij die vorige 50 % weet je nog ongeveer alles.

Zo zul je betere punten halen, maar vergeet niet 1) zet je GSM af. 2)Praat niet met je klasgenoten. 3) desnoods ga je alleen zitten.
Leerkrachten zijn er om je dinges aan te leren en als je het écht niet begrijpt dan vraag je het want als je dat niet doet dan ben je de pineut. Je zult er spijt van krijgen.

Na school kun je ,ongeacht ofdat je de volgende dag geen toets hebt, 30 minuten wiskunde herhalen of andere vakken waarmee je je het moeilijk hebt.

Leg het je vriendinnen uit dat je meer tijd nodig hebt voor jezelf. Als ze echt vrienden zijn dan zullen ze het begrijpen ,zoniet ,ja sorry,dan zijn ze geen echte vrienden. Zorg dat je niet meegesleept wordt in hun wereldje.

Probeer over de problemen tussen jouw en je vriendje uit te praten als het jouw fout is. Zoniet dan moet hij maar oprotten.

Doe aan sport ,zo wek je energie dat je vrolijker maakt en als je een werk hebt dat je niet leuk vindt ,stop er dan mee en neem die tijd in beslag voor school. Er is altijd iets dat je kan leren of iets op voorhand doen dat helpt ook.
Ik hoop dat je je niet beledigd voelt. Zo ja ,dan was het niet mijn bedoeling.