Is de Ku Klux Klan vandaag de dag nog steeds bezig met criminele of terroristische activiteiten?

Vroeger stonden ze erom bekend om huizen van donkere mensen af te branden, kerken te bombarderen, etc...
Hebben er na het jaar 1990 nog dergelijke activiteiten plaatsgevonden?
Graag in het antwoord de bron vermelden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

ja daar zijn ze nog mee bezig en niet alleen gericht naar donkere mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Over het aantal leden van de huidige "Klans" zijn er maar weinig gegevens bekend alsook over de financiën en de daadwerkelijke slagkracht. Het officiële standpunt van de overheid is er één van doodzwijgen. Een moderne Klan bestaat in hun ogen niet. In 2002 publiceerde de Anti-Defamation League een rapport over Extremism in America waarin stond dat "Today, there is no such thing as the Ku Klux Klan. Fragmentation, decentralization and decline have continued unabated." Desondanks beschouwen vele onderzoekers de "Klans" nog steeds als de invloedrijkste en machtigste rechts-extremistische organisatie in de Verenigde Staten die nog steeds aanwezig zou zijn just beneath the surface. Vooral in de Zuidelijke staten kan de Klan inderdaad nog op nostalgische sympathie rekenen, maar de marginalisering van de hedendaagse Klan door het White Trailer Park Trash en door de skinheads - die tot het prototype Klansmen verworden zijn - doet deze sympathie wel verder afkalven."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan

Mensen die dit gedachtegoed aanhangen en een 'actieve' club zoeken, zullen zich nu eerder aansluiten bij Aryan Nations, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Aryan_Nations
Of zie de docu van Louis Theroux: http://www.youtube.com/watch?v=3Us-m4FD-Ic (5 delen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
officieel is de Ku Klux Klan verboden maar zijn wel actief
zie bron :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het verboden is ,doet men het minder opvallend. Maar de KKK-geest leeft nog steeds in amerika. Het manifesteert zich het meest buiten de agglomeraties .