Vinden jullie de situatie in het artikel overlast?

In dit krantenartikel wordt een situatie omschreven:

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio
/article4805483.ece/Te_veel_herrie_bij_vrijpartij

Vinden jullie een klacht overlast gerechtvaardigd in zo'n situatie?

De URL blijkt te zijn afgebroken, het had moeten zijn:

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio
/article4805483.ece/Te_veel_herrie_bij_vrijpartij maar dan op 1 regel, geen idee of het nu wel werkt trouwens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee... Men toont geen begrip... Ze mogen elkaar afmaken, maar dan wel aan de regels van geluidsoverlast... Te gek voor woorden...

en verwerpelijk... Maar dit laat zien hoe de meetschappij verwordt tot regelgeving en regelhandhaving tot in het absurde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef ons een uniform en we zullen het dragen met trots. +1

Andere antwoorden (6)

Ligt eraan hoeveel decibels het oplevert in de buurt. Het is natuurlijk een kleine moeite om je ramen dicht te doen. We wonen met zijn allen dicht op elkaar, dus zal je ook rekening met elkaar moeten houden. De politie vond de klacht terecht, dus ik neem aan dat er goed geschreeuwd werd en de klacht terecht was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, daar kan ik inkomen Ruud, maar het was 21:00 uur 's avonds, de klager had natuurlijk ook een half uur of een uur kunnen wachten om te zien of het vanzelf overging, of ze hadden zelf de ramen dicht kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had gekund. Ik zeg ook niet dat ik erover zou klagen. Ik klaag niet zo snel. Maar goed, uit zo'n nieuwsbericht is niet echt op te maken om hoeveel herrie het ging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat ben ik helemaal met je eens en de leeuwarder courant is nogal onnauwkeurig ook soms, dat merk ik met name met dingen waar ik zelf bij ben geweest en zo.
Je kunt van heel veel dingen last hebben, natuurlijk, en geluiden die de buren maken is daar een hele grote onder. Wanneer last echt overlast wordt is natuurlijk subjectief, en hangt mede af van de hevigheid, de duur en de frequentie waarmee het gebeurd.
Zou ik op een doordeweekse dag zo vroeg op de avond de buren zo duidelijk horen vrijen, dan zou ik me denk ik even kostelijk vermaken.
Liggen ze echter elke avond, wekenlang, uren aaneen luidruchtig te krikken, dan gaat de lol er wel een keertje af en kun je denk ik daadwerkelijk spreken van overlast.
Net zoals ik een keertje boren of zagen of grasmaaien niet erg vind, maar welk ELKE zondagmorgen van 8 tot 12.

Dat na een eenmalige gebeurtenis zoals het artikel het voorstelt meerdere buren gaan bellen om aangifte te doen, zegt denk ik iets over de tolerantiedrempel van die buurtbewoners, maar misschien ook wel over het imago in de wijk van het onderhavige stelletje.

Voor mij ligt mijn tolerantiedrempel in dit geval best wel hoog. Ging het echter om mensen die hun stereo op tien hadden staan met de meest walgelijke grafmuziek, en dat zou langer dan een uur doorgaan ondanks aanbellen, dan zou ik vermoedelijk ook gebeld hebben, al was het de eerste keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit geeft maar weer aan hoe weinig we van elkaar kunnen verdragen. Je kunt meerdere dingen doen; meegenieten, je eigen ramen dichtdoen en een muziekje opzetten tot ze klaar zijn, denken dat het mooi is dat er mensen zijn die nog zo van elkaar kunnen genieten.

Als het uren aanhoudt en je eigen ergernis loopt op, kun je alsnog stappen ondernemen en bijvoorbeeld aanbellen, maar om daarvoor de politie in te schakelen? Het was een VRIJpartij, geen VECHTpartij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin. Als het op dat tijdstip harde muziek was geweest had men ook niet zo gereageerd.
Het zal wel een kwestie van jalouzie zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, zoals het in het artikel staat beschreven was het volgens mij geen overlast...
misschien waren de buren stiekem wel een beetje jaloers op dat stel dat schijnbaar zonder enige gene lekker aan het rollebollen was... maar ja dát konden ze dus niet vertellen aan de rest van de buurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee wat een schattige kleine stukjes kaas in cilindervorm op dat plaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi
Ik kan me goed voorstellen dat mensen zich hier aan storen en een klacht indienen. Ik vind het rechtvaardig omdat er duidelijk opzet in het spel is om de buurt te laten meegenieten door het raam open te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant dat je er zo over denkt, maar waar haal je de opzet vandaan? Bij mij staat het slaapkamerraam ook meestal open en de meeste liefde wordt ook hier thuis in de slaapkamer bedreven. Nu zal dat niet direct het geluidsniveau hebben van een JSF of zo, maar als de buren dat een keer zouden horen (wat niet ondenkbeeldig is met deze gehorige woningen) dan is dat van mijn kant echt geen opzet hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je een punt...ik roep gewoon het eerste wat in me opkomt. Opzet is inderdaad bnauwelijks vast te stellen, tenzij er JSF geluiden zijn :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik dan eerst voorstander van polygamie zou moeten worden, als wij dergelijke geluiden zouden produceren in de slaapkamer verslijt ik denk gauw meer dan gemiddelde aantallen partners. :)