waarom zit er bij bepaalde reclames een tekst met hele kleine letters, die zo klein zijn dat je ze nauwelijks kunt lezen?

als het er bijstaat, dan wel in het klein dan is het blijkbaar toch belangrijk.
nou zijn mijn ogen niet slecht en toch is het ff heelgoed kijken wat er staat en dan nogis de tekst vaak te lang om geheel te kunnen lezen.wat nou als je ietsminder goeie ogen hebt?

waarom zetten ze het niet gewoon normaal en duidelijk erbij ,waarom wordt dit toegestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

Omdat ze liever niet hebben dat jij dat leest. Wettelijk moeten ze het er waarschijnlijk wel opzetten....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze (meestal) verplicht zijn om het erbij te zetten. Denk dan aan reclames voor geld lenen e.d. Die verplichte tekst neemt ruimte in, en ze zetten het er liever niet bij, daarom doen ze het dan zo klein mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is veel erger dan hierboven wordt gemeld: je kan ze niet lezen, maar voor jou gelden ze wel.
Ik heb ooit eens gereageerd op een reclame, waar in de kleine lettertjes stond dat ik voor US$ 20 per maand een abonnement op een tijdschrift zou nemen. Nou, daar kwam ik pas achter na een paar maanden en ik kon er niet onderuit. Ik kon de automatische incasso niet stopzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleine lettertjes zeggen iets wat de winkelier je eigenlijk helemaal niet willen vertellen.
Bijvoorbeeld dat de actie alleen geldig is wanneer je voor meer dan 50 euro iets koopt.
De reclamemakers moeten het er wel bij zetten, het is een voorwaarde voor de actie.
Maar ze begrijpen heel goed dat mensen veel minder snel bij hun reclame blijven hangen wanneer alle negatieve voorwaarden heel groot vermeld staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet het ook vaak bij 'smeersel'-reclames: "bewezen effectiviteit, minder rimpels in 3 dagen!"
Dan staat er in de kleine lettertjes zoiets als: "onderzoek uitgevoerd onder 24 deelnemers in 28 dagen". Als je die bijgevoegde tekst al te duidelijk kunt lezen, ga je je misschien vragen stellen over die "bewezen effectiviteit", maar het moet inderdaad wel vermeld worden - dan maar zorgen dat het niet opvalt of vrijwel niet te lezen is tenzij je (op TV) het beeld stilzet op het juiste moment of (in druk) een vergrootglas pakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het misleidende van reclame... bijna niemand leest het tot je thuis komt en beseft dat je iets gekocht hebt en het niet meer kan ruilen bijvoorbeeld, kat in de zak gekocht, vanwege die kleine lettertjes...