Hebben mannen eigenlijk niet de neigeing, om uren over een simpel feit te praten?

Valt me gewoon op, vroeger op het werk, konden uren besteden met kletsen over iets, wat allang duidelijk was. Maar alle invalshoeken moesten besproken worden. Zodoende ging werktijd echt verloren. Zal best de helft van nederland over me heen krijgen, haha

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kirstenwind, zoals je het nu stelt vind je dat mannen kort van stof zijn. Je zegt dat ze NIET de neiging hebben om uren over een simpel feit te praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je negeert het vraagteken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, vroeg me alleen af of je "eigenlijk niet" er bewust bij had gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ook kunnen vragen: Hebben mannen de neiging..? Maar dat zou weinig antwoorden uitlokken. Ben ik vrouw voor !

Het beste antwoord

Wat mij wel eens opvalt, is dat sommige dingen voor vrouwen een simpel feit zijn - maar dat zijn ze niet. Dit gebeurt vooral als het over techniek gaat.

Ik heb iets te vaak gezien dat een technische keuze snel gemaakt moest worden. Daardoor konden niet alle alternatieven worden afgewogen. Resultaat: we zaten opgescheept met een systeem dat achteraf gezien toch wat onhandig was. Dat zorgde elke dag opnieuw voor tragere werking, en dus voor wachttijd.

Daar kwam bij dat andere systemen rekening moesten houden met dit onhandig gekozen systeem. Daardoor moesten we meer moeite doen om die andere systemen te ontwerpen.

Hadden we in het begin maar een halve dag besteed aan het goed overdenken van alle alternatieven voor dat eerste systeem. Drie mannen, een halve dag - da's anderhalve werkdag. Dat zou een zeer rendabele investering zijn geweest.

"Hij doet het toch", of "op die manier kunnen we het toch bouwen": heel foute opmerkingen. Schijnsnelheid. Suboptimalisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik dacht juist dat vrouwen daar goed in waren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zou je denken he'? Maar kijk ook even hier. Valt gewoon op.
In de regel kunnen mannen uren kletsen over dingen als auto's, techniek en computers, maar vrouwen zijn kampioen in het kletsen over relaties/kinderen/gezin, ofwel mensen. Zodoende gaat ook veel werktijd verloren.
Als werktijd verloren gaat ligt dat aan de instelling van de persoon en dat kan man of vrouw zijn, is mijn 25-jarige ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, toegegeven, telefoontjes naar het thuisfront, dat is vrouwenwerk:)
Vrouwen kunnen ook uren kletsen trouwens, maar meer over dagelijkse dingen als de kinderen, relaties en wat meer triviale onderwerpen.

Mannen zijn meer van de technische gesprekken, denk maar aan een nabeschouwing van een voetbalwedstrijd.
Op het werk herken ik het ook, vooral als het om eindeloze statistieken gaat. Maar vrouwen zijn dan weer in gesprek over vrouwenzaken, dus het houdt mekaar aardig in evenwicht denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu de zaken niet omdraaien he. Dat doen vrouwen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar waarschijnlijk weten ze er dan meer van.