Zou wapenbezit legaal moeten worden?

Net als in de states? Gewoon voor eigen rechter mogen spelen wanneer dat nodig is...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (14)

Zelf vind ik van wel om je huis en bezit te beschermen omdat overvallers/inbrekers zelf ook vaak wel wapens bij zich hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet, dan neemt het zinloos geweld al helemaal toe.
Ik zou het een erg onveilig gevoel vinden als je je bedenkt dat iedere gek je neer zou kunnen schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
why thumb down?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij +1, ik zie dat precies zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens..+1
Nee hoor, dat is vragen om meer doden... niet legaliseren dat wapenbezit...

En zeker niet om eigen rechter te spelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet. Waarom zou men dat willen? Zodat er nog meer moorden kunnen worden gepleegd. Zodat kleine kinderen ze kunnen vinden en er ongelukken gebeuren. Het is mij überhaupt onduidelijk waarom het in Amerika wel legaal is. Een normale burger heeft niets aan een wapen. Mensen vermoorden is uit den boze de regering heeft in Nederland een geweldsmonopolie. De enige die brute kracht mag gebruiken is de regering. Het zou een ramp zijn als er wapens legaal zouden worden in Nederland. Waarom? Wil jij dan zo nodig een brenger van dood en verderf in je huis? Ik in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ziet hoe het er in Amerika aan toe gaat, nee, dank je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het hier dan anders als in de States, ondanks dat het wapenbezit bij ons niet legaal is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, in bijvoorbeeld Canada zijn wapens verboden, daar worden relatief veel minder moorden gepleegd! Dus zou dat voor ons land ook moeten gelden...
In Nederland schieten de juiste mensen de juiste mensen neer, dus laat maar zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet legaal, maar denk niet dat het veel verschil uitmaakt. Als ik geld heb en ik wil een wapen hebben hier in NL, heb ik morgen een wapen. Dus het is heel simpel en niet veel anders als in de States.

Maar ik keur het zeker niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet waarom wapenbezit hier in de vraag gelijkgesteld wordt aan het mogen gebruiken van de wapens voor eigenrichting, dat is namelijk in veel Amerikaanse staten gewoon verboden of alleen onder betrekkelijk strikte voorwaarden toegestaan.

Zelf ben ik tegen volledig vrij wapenbezit omdat het voor een bepaalde categorie mensen te gemakkelijk zou worden om gekke dingen te gaan doen dan, maar eigenlijk is dit een heel slecht argument, diezelfde groep mensen vind nu namelijk wel een ander middel om gekke dingen te doen.

Wat mij betreft zou je met een standaard controle op strafblad en een paar zaken gewoon een vergunning moeten kunnen krijgen om in ieder geval gewoon thuis wapens te kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet er niet aan denken dat er in elk huis een wapen 'rondslingert'.
Iemand die in een echtelijke ruzie over de rooie gaat.....
Een ondernemend kind dat misschien......
Ik moet hier niet aan denken!
Voor mij dus absoluut: NEE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen sprake van, een heel slecht idee.

Zelfs al gaat het om het verdedigen van je eigen huis - dan nog doen wapens meer kwaad dan goed.

Inbrekers zullen zich, meer dan nu, gaan bewapenen. Een inbreker is gemiddeld gesproken minder toerekeningsvatbaar dan een brave huisbewoner. Dus de rare types zullen zich gaan bewapenen - oei...

Tweede probleem is dat jij, als ongeoefende wapenbezitter, denkt het wel eens even op te kunnen nemen tegen een geoefende, niet-geheel-toerekeningsvatbare, crimineel. Ik geef je weinig kans.

Dan heb je natuurlijk het probleem van de ongelukjes. Veel wapens betekent veel ongelukjes. In dit geval met veel ernstige gevolgen.

Daarnaast heb je de impulshandelingen. Voelt iemand zich nu een keer bijzonder agressief, dan zal hij misschien een bushokje kapotslaan. Heeft zo iemand een wapen voor het grijpen, dan zullen er heel andere dingen gebeuren.

Nee, ik voel mij veilig genoeg zoals het is. En daar waar ik mij niet voldoende veilig voel, zou wapenbezit eerder een averechts effect hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen goed plan.
Alle haantjes gaan meteen zo'n verlengstuk van hun mannelijkheid aanschaffen en is het gedaan met de rust in het kippenhok.
Want als je zo'n ding hebt wil je het ook kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit. als je dat toelaat ,stijgt het aantal ongelukken met wapens met minimum 1 per dag , zonder over de psychische ggevolgen te praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het raar, want iedereen zit alsmaar over terrorisme te zeuren en dat het minder moet worden. Nou, dan moet je vooral iedereen een wapen aan laten schaffen. Dan was het op koninginnedag nog bloederiger geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Nee. Ik voel me veiliger naarmate er minder dreiging is. Wapens zijn in principe dreigend, dus voor mij niet veiligheidsbevorderend. Bovendien vind ik eigenrichting wel de laatste reden om je te mogen wapenen.