Mag een colporteur in een appartement komen?

Is het toegestaan dat iemand ongevraagd over de galerij wandelt en bij alle deuren aanbelt om dingen te verkopen? Volgens mij is een appartement verboden toegang, tenzij je er woont of uitgenodigt bent door een bewoner.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

In juridisch opzicht mag hij er niet komen, maar tot een stevige uitspraak zal het niet komen. Immers in een flatgebouw heeft iedereen de regie over de hoofddeur, Het is dan ook bijna niet mogelijk ze weg te houden. Er is echter wel èèn juridische mogelijkheid. Alle bewoners van de flat ondertekenen een handvest tegen colportage op de gallerij. Komt zo`n iemand toch binnen is hij straf baar. Het is het proberen waard. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat mag, dat is de openbare weg...

Toegevoegd op 08-06-2009 17:36:53
Maar niet in je appartement ongevraagd... Dat is geen openbare weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op basis van artikel 461 van het Wetboek van Strafrecht mag dat ja. Aangezien dat artikel op 01-06-1994 verwijderd is uit de wetgeving...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en van mij ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen wonder dat sommigen meer van je willen weten: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over welk artikel hebben we het nu eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hebben we het hier over? Wetboek van Strafrecht
Titel VII. Overtredingen betreffende de veldpolitie
Artikel 461 Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Over de gallerij wel maar niet ongevraagd binnen komen.