Wat was het grootste geheime projekt ooit dat bekend is geworden?

En hoeveel mensen waren daar bij betrokken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik denk toch de holocaust, omdat je vraagt naar het grootste geheime project en het aantal betrokken mensen.

Tijdens de holocaust zijn 5 tot 6 miljoen mensen omgebracht. Tegenwoordig zien we het niet echt als een geheim project, maar de nazi’s brachten het destijds natuurlijk niet als moord. Zij vertelden dat de mensen die naar de kampen werden gestuurd daar tewerk werden gesteld of heropgevoed. Er zijn veel mensen in Duitsland (zeker in het begin) en de bezette gebieden die niet wisten wat er echt gebeurde in de kampen. Pas lang na de oorlog is de werkelijke omvang van de Holocaust duidelijk geworden.

Naast de slachtoffers zijn er natuurlijk ook vele daders betrokken geweest bij deze grootschalige moordpartij waardoor het denk ik het grootste geheime project ooit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De ondergrondse stad van Beijing, China.

Eind zestiger jaren, tijdens de koude oorlog toen de verhoudingen tussen de VS, de Sovjet Unie en China gespannen waren, bouwden de Chinesen enorme burgerbeschermingssystemen. Een van de overblijfselen
uit deze periode is de ondergrondse stad. Beijing Underground City, oftwel 'di xia cheng', is destijds gebouwd door vrijwilligers en winkelmedewerkers. In 10 jaar creëerden zo'n 2000 mensen met simpel gereedschap dit ondergrondse netwerk dat een gebied beslaat van 85 km2. Het complex heeft zo'n 90 ingangen die allemaal verborgen zijn in winkeltjes in de Qianmen-buurt. De schaduwstad lijkt veel op Beijing van boven de grond: er zijn fabrieken, warenhuizen, winkels, hotels, theaters en klinieken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongelofelijk.. +1
Manhattanproject (Amerikaanse atoombom)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het project voor het ontwikkelen van de Amerikaanse atoombon. Het grootste, het belangrijkste en meest geheim project ooit. Er waren zo ongeveer 140 000 mensen bij betrokken.
Manhattan project was de naam.