Met welke studie/functie dien de maatschappij het meest?

beste zou natuurlijk zijn als je door medisch onderzoek een medicijn tegen HIV ontdekt of zo iets dergelijks maar als je nou eenmaal niet zo geniaal bent....met welke studie/functie dien je dan de maatschappij het beste? Leraar misschien, omdat er een tekort aan is? of andere functies die weinig mensen willen doen maar wat toch wel moet gebeuren?

Ik dacht zelf aan een exacte studie, technische natuurkunde, werktuigbouwkunde of elektrotechniek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een maatschappij vol van HIV onderzoekers heb je niks, net zoals een maatschappij vol van leraren heb je ook niks. De beste studie en de beste functie is de studie/functie waar de persoon in kwestie het maximale uit zichzelf kan halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een studie die JOU goed ligt, zodat jij gebruik kunt maken van jouw mogelijkheden, en van daaruit krijg je weer nieuwe mogelijkheden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheikunde misschien, de maatschapij heeft er een tekort aan. Maar je moet het leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe wat je leuk vindt en wat je interesseert; waar je goed in bent. De maatschaoppij heeft niets aan een afgestudeerde straks, die uitgeblust is, of een omscholing verlangt.
Als je meerdere dingen leuk vindt, kun je opnieuw de vraag stellen: welke van mijn favoriete studies zijn handig voor de samenleving. Helpt te kiezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit elke studie kun je wel iets betekenen voor de maatschappij. Is het niet direct, dan wel indirect. Dus als je een studie kiest waar je gemotiveerd voor bent, wat je aankunt en waar je helemaal voor gaat, dan heb je de beste kansen om deze succesvol af te ronden. En dan kun je je vol op de maatschappij gooien.

In die tussentijd kun je er voor kiezen om nog wat vrijwilligerswerk te doen. Hartstikke nuttig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel nuttig is om een vak te leren waar jij achter staat.

Daar heeft de maatschappij het meest aan, als 1 van de vakken die je noemt in de vraagstelling voor jou weg gelegd is, ga er voor, wellicht is het een pluspunt, als het JOU boeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met die functie waarin jij het beste op je plek bent en waar je gelukkig in kunt zijn, want een gelukkig mens is ene productief mens, en een plezier om mee om te gaan.

Het ene beroep is niet per definitie nuttiger dan het andere, ook al is het wellicht ingewikkelder, levensreddender of interessanter. Op die basis worden de verschillende salarisschalen al bepaalt ; niet het maatschappelijk nut.

Hartstikke leuk natuurlijk, een stad vol neurochirurgen, advocaten en straaljagerpiloten, maar als er niemand achter de kassa bij de supermarkt zit en niemand de vuilnis op komt halen, heb je er helemaal niks aan.

En als ik zo eens om me heen kijk, ook in andere landen waar ik ben geweest, zou uiteindelijk voor de maatschappij die vuilnisman nog wel eens de meest nuttige, breed-maatschappelijke functie kunnen hebben, waar we allemaal plezier van hebben en eigenlijk helemaal niet zonder kunnen. Zelfs geen dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haalt me de woorden uit de mond. Iedereen is nodig. Het is veel belangrijker dat je met plezier je werk doet.